Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, December 24, 2008

Dairy morning ku...

Hari ni aku sampai awal ke office. 0730 pagi... Memang rekodlah. Sepanjang yang aku ingat, memang aku tak pernah lagi seawal ini... tapi tah... kenapa ekk... Apa pun yang pasti mungkin sebab semalam aku tak boleh lena... puas aku pusing kanan... pusing kiri... menelentang ngadah syiling... tapi mata tetap degil... tak naknyer dia lelap. Aku capai laptop yang dah mula bernyawa... lihat apa yang patut aku buat, tapi tak leh gak pergi jauh. Sebabnya tah. Macam kena tahanan mental pulak... bloking all around... sudahnya aku layan novel yang Trisya berikan beberapa hari yang lalu. Layanlah.. dari satu page ke satu page dan tak sedar habis satu buku... Tak heran sebab dah selalu pun aku jadi canggitu kalau buku yang aku baca tu dalam kategori Yummy... jadi yang aku baca ni termasuk juga ke.. Errrr tah! sebabnya secara jujur aku just baca... baca without any feeling... tapi bukan bermakna aku tak beri tumpuan cumanya... ah! camne nak cakap ekk... Dah tak payah cakap kalau dah tak gheti nak cakap. Habis senaskah novel jam menunjukkan ke angka 02.00 pagi. Aduh! mata masih lagi sama... protes degil... aku layan pulak mp3... dengar segala jadah lagu yang tersumbat kat dalam tu... dan akhirnya aku tak tahu kul berapa mata aku pejam.
0530 pagi... toing... mata aku dah celik... kemas bilik, kemas katil... aku melangkah ke bilik ayor. Bersiram seorang puteri sambil mulut gatal mengumbang suara di pagi yang senyap sunyi, tapi idaklah sekuat sampai boleh dengor kat ayam itik kambing yang tak ada kat area umah aku. Usai, aku gosok baju... seterika aku onkan sambil mata melilau lihat baju dalam almari... erm nak pakai baju apa ekk... malaslah pulak nak melawa... akhirnya sehelai jubah seluar aku sambar. Rasa cam dah lama tak pakai... iyer ke... tah aku pun dah tak ingat... selesai segalanya aku bersiap.

06.30 aku dah ready nak kuar umah... 20 minit perjalanan sampai kat bus stop perkeliling. Lihat bas Rapid 101 dah bersidai hanya pemandunya aje yang tah kat mana. 06.55 bas bergerak untuk menuju ke office. Tak adalah ghamai sangat makhluk, mungkin depa dah start cuti. Jadi aku lepak ajelah. Sumbat telinga dengan mp3 sambil layan lagu. Tah kenapa aku suka betul dengar lagu si Nubhan tu... jadinya layan jerlah...

0730 aku dah terpacak kat office. On pc dan lihat deretan email yang masuk. Mana yang perlu di balas, aku balas, mana yang perlu diforwardkan, aku forwardkan pada orang yang bertanggungjawab untuk tindakan seterusnya. Pastu aku pi pantry... buat sarapan untuk pagi ini...


Jadi inilah yang aku layan... Member sempat sound... You back to you habit again...
aku sekadar sengeh... Princess of Biscute... Tapi sedap apa....

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home