Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, October 07, 2008

BeStNyA….

Apa yang korang rasa bila mendapat perkhabaran kenalan@kawan@saudaramara mendapat anak kembar… kalau setakad kembar dua tu dah biasakan, tapi ni kembar tiga… Ha nilah yang aku nak story mory ni… seorang kawan merangkap dan menangkap sahabat aku baru je dikurniakan anak. Apa yang bestnya kali ni dia dapat kembar… 3 sekali gus. Wallah… waktu aku terima berita tu, aku rasa cukup seronok… Tak dapat nak bayangkan bagaimana keadaannya. Awalnya aku tak percaya, tapi bila dia beriya dan bersungguh-sungguh menceritakan segalanya siap dengan picture barulah aku percaya.

Dengar dari ceritanya aku tahu dia happy... malah terlebih happy rasanya... Dengan bangga dan selamba dia tanya aku. ‘You bila lagi... I dah ada lima orang anak...’ [campur anak yang dah ada dua orang]. Cinabeng punya kawan... dalam happy-happy masih sempat nak kenakan aku... Ceh!...

Sempat gak dia beritahu aku, seluruh hidupnya sekeluarga berubah secara 200% dengan kehadiran si kembar… bajet, tranportaion even layout rumah pun mungkin kena ubah. Garu kepala gak lah dia. Mana taknya, susu dan diapers baby tak mustahil akan ceceh RM1500 per month. Dalam gurau sempat dia menyatakan lepas ni kenalah cari Naza Ria. Kalau harapkan Wira dan Kancil yang dah sedia ada, rasanya no longer relevant for him and family. Aku hanya gelak… bukan mentertawakan tapi aku sedar apa yang diucapkannya itu berasaskan fakta dan faktor. Apapun aku ucapkan tahniah setingginya buat dia dan keluarga. Moga rezekinya akan bertambah murah dengan kehadiran tiga orang baru yang allah berikan kepadanya. Tahniah Fuad….

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home