Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, September 24, 2008

Sedihnya...

Dah nak raya rupanya... tak terasa cepat betul masa berlalu... tup tup... next week insyaAllah semua umat Islam akan bergumbira menyambut syawal. Rasa sedih pulak... Ramadhan dah di penghujung... rasa cam belum cukup sempurna je amalan untuk tahun ini... terfikir gak apakah aku akan berkesempatan untuk bertemu Ramadhan lagi pada tahun hadapan dan menyempurnakan amalan lebih baik dari yang aku lakukan tahun ini... Entahlah... segalanya dalam genggaman Allah kan... kalau Dia izinkan, insyaAllah akan akan merasakan rahmat Ramadhan lagi tahun depan...

Erm dalam waktu-waktu begini ingatanku pasti akan kembali pada insan-insan yang telah pergi... arwah mama, arwah papa... arwah tok wan dan sekelian yang aku sayang... [tak tersenarai rasanya] Pasti seronok kalau mereka semua masih ada seperti sebelumnya. Aku benar-benar rindu... rindu sangat-sangat... teringat lagi tika mereka ada... pastinya malam raya selepas solat jemaah dan takbir mulalah tok mak akan membahagikan tugasan. Ada yang merendang dan ada juga yang ditugaskan untuk merebus palas. Yang lain-lain akan sibuk pulak di atas rumah menyediakan juadah untuk tetamu yang bertandang. Kebiasaan jiran kampung aku ni, malam raya pun terkadang ada yang menjengah ke rumah Tok mak... jiran terdekat yang dah dianggap sebagai keluarga. Bertukar juadah dan sebagainya. Meriah sangat... yang kecik-kecik apa lagi... main bungapi lah... dah yang jadi pembekalnya adalah abang Isyqal... dan dia jugalah menjadi ketuanya. Dua tahun lepas aku turut sama join main meriam... Gebommmm siap perang dengan kampung sebelah lagi.... tapi best... tak ada pulak yang putus jari, cedera mata atau yang sewaktu dengannya. Aduh! Tahun ni tak tahulah bagaimana... along masih lagi diawangan... tak pasti dapat balik atau tidak... dan yang pasti aku tentu akan berendam airmata waktu takbir bergema nanti....

Buat semua pengunjung Istana Kacaku, aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Hariraya, maaf zahir batin.... tahun ini aku akan berada di kampung tercinta...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home