Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, August 29, 2008

Kehadiranmu ku nantikan...

Ramadan
Bertemu kembali dengan Ramadan
Kurasakan bahagia menyelubungi
Ya Allah daku bersyukur
Kau pertemukan aku semula

Di Ramadan Ya Allah
Rahmatnya ku rasa
Banyakkan beribadah
Ku tahu pengampunan Mu
Melangit tinggi

Ramadan rahmat dari Ilahi
Banyakkan beribadah dan berdoa

Hapuskan dosa tingkatkan pahala
Semoga beroleh nadirah
Semoga kita menjadi hamba yang setia
Ramadan menyedarkan aku

Kesusahan yang dialami insan lain
Ramadan ujian Ilahi
Mengajar erti kesabaran dan kesetiaan
Andainya ini Ramadan terakhir bagiku
Kuharap ianya'kan membela ku di akhir nanti

Ramadhan hadir lagi. Dengan seribu pengertian tersendiri. “Ya Allah Ya Tuhanku. Aku bersyukur padaMU justeru mengizinkan untuk aku berada di sini. Menyambut hadirnya Ramadhan ini biarpun dengan seribu kesedihan dan kepiluan yang bertandang dan bertakhta di hati. Berikan aku kekuatan Ya Allah… berikan aku ketabahan untuk mengharungi hari-hari ini dengan penuh keredhoaan Mu. Jadikan Ramadhan ku tahun ini lebih baik dan indah dari yang telah lalu”

Buat semua pengunjung Istana Kacaku di maya ini, aku ingin sekali mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Menyambut kehadiran Ramadhan Al-Mubarak. Moga kehadirannya tahun ini mampu kita isikan dengan segala keberkatan ibadah yang lebih baik dari yang telah lalu. Aku juga menyusun sepuluh jari memohon maaf lahir batin andai segala salah silap yang terlihat ataupun terselindung. Tutur kata yang terkasar. Selamat berpuasa buat semuanya

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home