Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, July 30, 2008

Mampukah Aku...

Keterujaan terhadap bonus dan increment yang dinantikan oleh setiap staff di office bagaikan sudah lenyap dan melayang buat ku. Aku dah langsung tak kisah, malah mungkin ada yang tak percaya kalau aku katakan bahawa keghairahan ku untuk bersama teman-teman dalam teka teki akan amount yang bakal tercatit dalam payslip yang akan diterima sudah hilang entah ke mana. Aku dah tak punya perasaan untuk itu. Kenapa aku jadi canggitu.... semuanya kerana insident yang telah pun aku hadapi.

Hari ini dan pastinya sepanjang minggu depan atau sekitar bulan August ini merupakan detik dugaan maha hebat dalam hidup kerjayaku... Mana taknya... pagi tadi sahaja aku sudah menerima tembakan dari dua clients yang memang sebelum ini rapat denganku atas urusan kerja. Segalanya berpunca dari keputusan pihak management untuk ini...


Berbagai pertanyaan yang hadir dan terpaksa malah memerlukan explanation yang cukup jelas mengapa tiba-tiba keadaan ini terjadi, tapi ianya masih lagi mampu aku hadapi dan alhamdullillah penerangan ku itu dapat diterima oleh yang bertanya. Cuma ini yang menjadi permasalahan besar malah rumit...

'As an additional security feature, we will also be introducing devise-based user authentication from 1 August 2008 which allows access to the Virtual Library only from registered computers. There will be no changes to the login procedure and thus you can continue to use the same user ID and password.'

malah kerana perkara ini jugalah insident yang tak diduga terjadi... Ya ampun Ya Allah... aku langsung tidak mampu mencelah jauh sekali memberikan penjelasan mengapa keputusan sebegitu diambil oleh pihak management dalam system baru ini... Rata-rata clients ku memberikan keperbagaian reaksi yang sudah aku duga... mereka yang selama ini cukup baik denganku... tidak langsung punya masalah dan kami dapat memberikan kerjasama yang amat sempurna rupanya masih belum senada dalam isu yang satu ini. Kerana system itu, aku ditembak tanpa mampu mempertahankan hujah. Apa yang mampu aku lakukan hanyalah menjadi pendengar setia pada luahan pendapat dan pandangan mereka... Biarpun rasa tertekan dengan tiap butir yang dipertuturkan, tapi aku tetap cuba meminjamkan sepasang telinga yang aku ada untuk terus mendengar. Ya aku sedar... ini tugas aku... mahu atau tidak... rela atau tidak aku perlu malah harus menerima dan melaksanakan dengan penuh rasa tanggungjawab... Ya Rahman Ya Rahim... kau berikanlah kekuatan dan ketabahan agar aku mampu menghadapi segalanya..... mampu memberikan yang terbaik dalam tugasan yang kini aku galas... AMIN....

2 Comments:

  • At August 5, 2008 at 1:58 PM , Anonymous Anonymous said...

    kita memang tak faham apa masalahnya, tapi kita harap akak tak kan give up ok. walaupun kita tau...easier said than done. all the best sis!

     
  • At August 5, 2008 at 10:18 PM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Masalahnya bila management decide membuat pembaharuan dan perubahan dalam system yang diguna pakai selama ini. Jadi tentulah akan mendapat feedback yang perbagai dari clients. Apapun insyaAllah I won't give up with that. It's my job... tanggungjawab yang perlu dilaksanakan dengan sebaiknya. What ever, thans awan... moga kekuatan itu masih lagi menjadi milik kakak, insyaAllah.....

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home