Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Sunday, June 01, 2008

Di sebalik Tabir Jumaat......

Seharusnya N3 ni awal-awal lagi ku muatkan, tapi kesibukan yang tidak berginjak membuatkan aku terkepung dalam kepongan kebusyan yang teramat sangat... Entah bilalah agaknya aku mampu membebaskan diri... rasa macam nak lari jer... lari pulang ke kampung... melepaskan lelah sambil melontarkan segala bebanan yang maha berat dan hebat dari puncak Jerai ke denai di kakinya... tapi kan sure aku tak boleh buat canggitu kan... tidak sama sekali.... akhirnya aku cuba pujuk hati dan diri... mengajar erti muhasabah dan redho terhadap setiap yang diberi dalam sebuah kehidupan.... Tentu ada hikmah yang menanti di penghujungnya kan... Eh! Apa da aku mengarut... Ah! Lupakan dan abaikan sahaja.... tak penting pun.....

Malam ni rumah aku dikunjungi 'tetamu' yang sudah tentu-tentunya tak perlukan pengenalan..., tak perlukan undangan, kehadiran mereka tetap dialu-alukan. Itulah resam keluargaku.... berpegang pada pesanan yang sudah diwarisi turun temurun... tiap tetamu yang berkunjung harus dimuliakan... dan aku pulak selepas beberapa jam menzahirkan diri bersama mereka terus aje menyelinap untuk proses 'berkurung' bila sahaja peluang itu terbuka luas. Kenapa.. erm jangan di tanya kenapa... mungkin kerana aku tak rela hatta mahu diriku dijadikan topik perbualan lebih-lebih lagi dengan keadaan diri yang tidak menentu sejak dua menjak kebelakangan ini.... Jadi untuk sesuatu yang lebih selamat, ada baiknya aku bersendirian di permis peribadiku........

Key, balik pada Tabir Jumaat yang lalu... Dengan penuh kebanggan aku dan beberapa orang teman telah berjaya menjayakan 'Pot Luck' [istilah apalah tu.. aku sendiri sebenarnya pelik] untuk kali kedua.... seronok sebab di saat-saat akhir boss aku pun turut sama... kelakar jer.. bila mengenangkan juadah yang kami siapkan tidaklah segah mana... tapi acara itu berlangsung dengan penuh 'happening giler' dengan kespotingan boss aku.... korang lihat sahajalah dari koleksi gambar-gambar yang sempat aku rakamkan ini......

Buat semua teman-teman dan boss yang telah menjayakan PoT LuCk yang tak seberapa ini, thanks a lot... It's really happening... Hope next time we can arrange it again........

2 Comments:

  • At June 3, 2008 at 5:57 PM , Anonymous Anonymous said...

    alamak mira! gambar arisa yang tak cun tu kenapa tersenarai masuk website ko yg glamour ni.. malu lerrr!! boleh delete tak? apa pun thanks coz invite arisa hari tu.. memang happening giler ~ tambahan pula dapat berkenalan boss ko yang sporting tuu..hehehe

     
  • At June 3, 2008 at 10:51 PM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Hai arisa... usah malu sih... kehadiran mu amat di alu-alukan. Semua teman-temanku senang bangat sih sama kamu.... usah malu dong. Mahu nggak kamu hadir lagi kalau nantinya di undang? apa pun aku yang seharusnya ucapkan terima kasih. Maaf sih, kalau makanannya nggak enak...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home