Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, June 06, 2008

Apa kuasaku....

Speechless dan sedih… itulah yang aku rasa sekarang ini… Berita yang angah sampaikan tadi benar-benar menyentap seluruh urat nadiku. Bagai terhenti denyutan jantung. Mengapa baru hari ini aku mendapat perkhabarannya…. ‘Adik, Kak TaZ kena migrate ke Australia.’ Itulah pemberitahuan yang angah sampaikan. ‘Bila?’ tanyaku. Dalam hati sudah ada larian 100 meter debaran. ‘Two more months from now’. Jawab angah. ‘WHAT????’ soalku terkejut. ‘Actually dari April lagi dia dah hint angah, tapi tak pasti, just last month she get confirmation regarding that.’ terang angah. ‘So apa yang membuatkan angah perlu waktu sebulan pulak untuk beritahu adik.’ Hati sudah dipalu pilu…. Sampai hati angah…. Dan aku pasti, aku adalah insan terakhir dalam family yang tahu perihal perkara ini. Angah diam, mungkin mencari perbendaharaan kata yang sesuai untuk memantapkan hujah alasan. ‘To be honest, angah tak punya sebab jauh sekali alasan, tapi angah tak mahu adik rasa adik sengaja disisihkan.’ Tidak sukar untuk aku menangkap keluhan yang terhunus dari ulas bibirnya. ‘Tak apalah ngah. It's okey. Don’t worry, I’m not feel anything. Well! I need to go now. Anyway thanks coz remember that you still got one sister.’ Ucapku perlahan. Pantas talian ku putuskan. Lama aku termenung… Aku seakan sedar, aku tak punya sebarang kuasa untuk memasti atau menentukan bahawa diri ini mereka ingati… aku tak punya kuasa untuk menentukan apa yang sepatutnya mereka lakukan terhadap kewujudan aku malah aku juga tidak punya kuasa untuk terus mengingatkan mereka bahawa aku masih belum mati dalam sebuah kehidupan…. Justeru aku bukan sesiapa pun… sekadar insan kerdil. Akhirnya aku cuba lontarkan segala yang kini aku alami jauh ke dasar hati….. Biarlah segalanya terus bersemadi di situ…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home