Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, June 10, 2008

Ada ke patut.....

'Mir, jum join we all layan bowling.... kena se frame dua kat Sunway Pyramid. Amacam.... ala bukannya nak main sungguh-sungguh... just for fun untuk IDG.... jomlah....' itulah ajakan teman sewaktu bertandang ke workstation aku petang tadi.... Aku yang waktu itu sedang asyik menyemak cases automatik jadi kaku. Bagai berhenti sekejap jantung ku mendengar ajakannya itu. 'Engkau dah hilang akal ke... nak suruh aku tersadai kat spital apa ke.... ko tak kan tak tahu kondisi aku macamana. Nak suruh aku terus tak bangun?' soalku pantas. Dia dah tertawa. 'Ala Mir! tak kan seteruk itu... okey macam ni, kalau ko tak nak main pun apa kata ko amik je aura happening bersorak kat sana. Mesti best punyalah...' Dia masih tidak putus asa... Aku sekadar menggeleng-gelengkan kepala. 'Nak ke Sunway tu pun aku tak tahu... apa! ko nak suruh aku kutip buah langsat ke?' Mataku kembali pada apa yang ku lakukan tadi. Kalau di layan minah sorang ni, sah-sah kerja aku tak siap. Tak pasal pulak aku balik lambat lagi nanti. 'Ala ko pergilah dengan aku, balik erm.... mintalah sesapa anta ko kat mana-mana stesyen Putra. Amacam.' Ek aleh dia ni.... apa hal beriya sesangat mengajak aku pulak.... 'Tak boleh.... lagi pun sure korang balik lewat. Esok nak kerja.' tolak ku penuh diplomasi. 'Mir! best tau main bowling ni. Hilang tension.. lebih-lebih lagi bila pinball tu jatuh... fulamakkkk wa cakap sama lu.... gerek....' 'Iyelah tu gerek... bagi yang reti main macam ko ni memanglah gerek... yang tak reti macam aku ni apa citer... tak pasal-pasal je bola masuk longkang... itu boleh kira okey lagi.... kalau aku yang pegi bukannya bola, ha! sapa nak jawab... ' Member aku dah memuntahkan tawa... entah apa yang menggeletek urat tawanya aku pun tak pasti. 'Ha! Ketawalah..... apa pun sukan yang satu ini memang aku tak pernah cuba dan tak akan sekali-kali aku nak cuba sebab aku tak mahu pertaruhkan kondisi tubuh aku yang memang rapun ini untuk sesuatu yang aku tak rela. Apa ko sanggup ke tengok aku tersadai kat spital ?Sorrylah... aku bukan nak hampakan ko, tapi aku memang tak boleh. Kalau sukan yang lain, aku boleh redah gak.... buat sardin dan tak reti jer kalau ada pun yang bising but not this one. Aku harap ko faham.' ucapku sambil memegang tangannya. Aku harapkan pengertian dari temanku yang seorang ini. 'Okeylah. Kalau ko tak nak main, tak apa. Aku lebih sayangkan ko dari lihat ko kat sana. So aku bla dulu yer. Erm ko jangan lupa makan ubat, aku lihat kondisi ko lately ni pun memang dah out. Jauhkan diri dari manusia-manusia bervirus sepertimana yang Dr K ingatkan.' Temanku berlalu meninggalkan aku sendiri. Aku terkedu... merenung seketika keadaan diri. Memang kondisi ku agak tersasar...... berurusan dengan insan-insan bervirus penyakit membuatkan aku turut terkena tempiasnya. Teringat akan kata-kata Dr K tempohari.... Once your white blood cell problem it's will effect your antibody. So the best thing, keep away from people who unhealty. Erm... pastinya darahku kembali tidak sesegar yang sepatutnya.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home