Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, May 12, 2008

Santapan Rasmi... :-(


Sudah hampir dua minggu aku bagai mengalami satu revolusi kawalan ketat dari sudut permakanan. Walaupun aku melancarkan protes atas segala yang dilakukan terhadap diriku, tapi nampaknya protesku bagai tidak langsung melekukkan satu kewajipan yang seakan sudah termaktub dalam satu perintah.... Setiap malam sebelum tidur, pasti segelas susu akan menziarahi aku.... hadir dengan seungkap ucapan 'Selamat Malam' bersama segarit senyuman yang terbias di wajah si pembawanya. Ah! Kala itu aku tentu terkenangkan arwah mama.... terbayangkan wajah mama di layar mata malah tingkah si pembawa santapan yang tidak lagi mahu mengindahkan segala rayuan hatta protes yang aku lancarkan sedikit pun tidak memberikan kesan. Segelas susu harus ku telan setiap hari... sewaktu sarapan dan juga sebelum tido. Ah! Siksanya.... mual rasanya tiapkali air seputih salju itu megalir ke rongga tekak.

Apa pun siksa aku itu tidak berakhir di situ. Bersama segelas susu
terhidang juga santapan lain kiriman dari Doktor yang memang tidak asing lagi dalam keluarga ku. Malah aku pun tak tahu sejak bilalah agaknya dia ni di lantik secara rasmi sebagai doktor keluarga dengan tak bergaji. Aku tahu niat doktor itu baik.. malah tersangatlah baiknya, tapi yang tak baiknya bila aku seakan terpenjara dalam situasi yang terlalu memeritkan.... diawasi oleh jururawat tak bertauliah dan diikat dengan satu ugutan. Samada aku bersedia untuk makan ubat seperti biasa atau aku bakal menjadi penghuni di wad kembali... Uhuuuuu tension giler aku jadinya.... apa pun kotak itu mengembalikan ingatanku pada seseorang.... pasti bebelan akan mengasak pendengaran andai situasiku ini sampai ke pendengarannya.... sadis betul aku rasa.....

Di samping itu ini juga menjadi hidangan sampingan. Semuanya sebagai supportive untuk tubuhku. Segalanya berpunca daripada kejadian aku hampir pitam di pejabat, menggigil dan kelesuan tubuh yang hadirnya tak menentu. Aku tak lah escape makan, malah rasanya breakfast pun aku dah jaga sebaiknya. No more biscute... [tapi aku tibai gak sesekali... heheheh princess of biscutes mana boleh tinggal terus lebih-lebih lagi dengan air ribena.. Wallah... syiok giler tu.... alooo haaaa]. Entahlah... aku pun dah pening dengan keadaan diriku sekarang.... hari tu aku secara senyap-senyap aku jumpa Dr Roslan... mengadu sikit lah pada doktor yang boleh ku panggil ayah itu. Khusyuk dia mendengar segala pengaduanku dan seperti biasa darahku di ambil untuk dijalankan analisis.... dan sebagaimana yang sudah biasa ku ketahui... HB aku menurun. Lebih mengejutkan %whiteblood cells aku pun turut sama kucar kacir.... aku sekadar mampu mengeluh.... itu belum masuk ke bab sakit yang lain... Doktor Roslan cadangkan agar aku tinggal di hospital dalam tiga hari dua malam [Eh! Macam package holiday pulak] untuk dia memantau akan keadaan darahku yang mula menurut dari apa yang disangkanya. Apapun jawapan ku tetap sama... TAK NAK...... Aku masih mampu bertahan dan pesanan along bagaikan kekuatan untuk aku terus kan kehidupan 'sakit adalah salah satu daripada cara allah nak ampunkan dosa selagi tidak terjerumus ke dosa besar... jadi kenalah banyak bersabar dan redho untuk mendapatkan ganjaran yang dijanjikan olehNya.' Ah! Rindunya aku pada along..... sempat ke aku jumpa along nanti....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home