Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, May 09, 2008

Rasa....

Aku yakin, apa yang aku rasa tak mungkin sama dengan apa yang dirasa oleh orang lain... betul kan... justeru saat ini aku rasa sepi sangat.... tanpa pinta rasa sedih datang menyelinap ke segenap penjuru hati.... aku rasa kristal jernih ini bagai hanya menanti waktu untuk hadir di tubir mata... Aku rindu... rindu sangat... tapi pada siapa harus aku luahkan..... pada siapa harus ku kongsi rasa yang semakin mencengkam seluruh jiwa ini.... Aku rasa gementar.... gementar untuk hadapi satu kenyataan andai apa yang selama ini bercanda di minda ku menjadi satu kenyataan.... Tika ini aku benar-benar harapkan along ada di sisi.... harapkan mama dan papa masih ada untuk menemani.... aku seakan ingin meminjam semangat dan kekuatan yang ada pada keyakinan dalam diri along... tapi aku tahu... mana mungkin semua yang aku harapkan itu mampu menjadi kenyataan.... mana mungkin along bisa pulang... hanya kerana rasa yang membelenggu diriku ini.... Aku rindukan mama... aku rindukan papa.... dan waktu-waktu beginilah aku sering bertanya mengapa harus insan-insan yang aku sayang pergi seorang demi seorang dari hidupku.... malah aku juga merasakan seolah aku gagal dalam mempertahankan sebuah persahabatan bilamana persahabatan itu seakan makin jauh.... hanya aku yang masih mahu dan tidak berasa malu untuk cuba mempertahannya.... mengapa.... aku sedar...... dalam hidup tak akan ada manisnya tanpa dugaan dan ujian..... aku juga sedar aku bukanlah tergolong dalam kategori kawan hatta jauh sekali mampu menjadi sahabat yang terbaik untuk orang-orang yang ada dibawah lembayung persahabatan itu.... apa lagi salahku kali ini..... sedaya mampu aku telah cuba memelihara sekeping hati dari terluka dan merasakan kelukaan.... aku sudah cuba mematuhi apa yang dipinta walaupun sebenarnya semua itu tak ubah seperti memamah dan melapah hatiku sendiri...... aku tak mahu menagis.... tak juga menyesali apa yang sedang aku alami, tapi aku rasa aku tak kuat untuk hadapi satu kehilangan.... aku tak daya untuk menyambut kenyataan itu.... namun aku juga tak mahu terus mengayam angan-angan... lantaran aku semakin sadar aku bukan sesiapa lagi dalam sebuah persahabatan..... aku juga tahu tanpaku sudah cukup memberikan keriangan dan kegembiraan dalam sebuah kehidupan insan lain......

Mungkin sesiapa yang menerima luahan satu rasa yang tidak pernah di sangka akan merasa gembira.... ungkapan yang diucapkan diwaktu insan lain sedang asyik diulit lena.... ungkapan yang mengejutkan diri dari dibuai mimpi.... tapi mengapa sebaris pesanan yang dititipkan masih terus berada dalam kancah harapan.... masih menyulam keyakinan bahawa apa yang diutus bakal di noktahkan walau diri sendiri tidak pasti bilakah tarikh keramat itu bakal hadir. Benarkah sebaris pesanan itu akan jadi kenyataan.... yang pasti aku tak mungkin dapat menanti selama 1000 tahun sebagaimana yang ada dalam lirik lagu yang dialunkan oleh Imran Ajmain kerana aku semakin merasakan bahawa aku kini tak ubah seperti berada di dalam lirik lagu 'Jauh Di sudut Hati'.....

Cuma yang aku harap.... insan-insan yang aku sayang akan terus dirahmati.... diberi kebahagiaan dan kesejahteraan lebih dari apa yang aku ada dan rasakan.... moga semuanya gembira dengan segala agenda dalam meneruskan sebuah kehidupan mungkin tanpa diriku lagi.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home