Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, April 08, 2008

Uhuuuu boringnya

Aduh! Letihnya…. Mata aku nak naik tepu lihat screen computer ni…. dah muak dok asyik membelek worldwide tax summaries yang harus disumbatkan ke dalam database sebelum dipublish untuk kegunaan clients. Bukannya sikit…. Negara dari seluruh dunia. Dari yang biasa aku dengar sampaikan negara yang aku tak pernah dengar pun ada. Semuanya perlu diupdate untuk rujukan bila perlu tentang corporate dan personal tax dinegara tersebut. Apa nak buat kan… dah kerja… so aku tak ada pilihan selain dari menyelesaikannya. Date line sampai akhir bulan ni… than’s mean ada lebih kurang tiga minggu lagi…. Boleh siap kut…..erm boleh kut walau terkadang tumpuan aku merayau sampai ke hospital…. teringat kat angah…. Rasa cam nak duduk je dengan dia…. Uhuuuu tapi sure dia tak bagi, katanya tugasan itu amanah dan amanah wajib ditunaikan.

Semalam aku sempat berikan senaskah URH pada Trisya. Tersengeh lebar dia bila melihat namanya tertera di muka hadapan novel tu dan aku pulak hanya tersenyum. Aku faham dan tahu apa yang dia rasa… mesti terharu dan tak sangka…. apapun aku sedar penghargaan itu tidak mampu membalas apa yang telah kami kongsi selama ini malah tanpa dorongan dari dia dan dari semua yang aku kenal, aku tidak akan melihat apa yang aku lihat sekarang ini. Thanks to everybody yang menjadi sebahagian dari process penghasilan URH.

Hari ni kecoh sikit bila semalam dengan selamba Trisya mewar-warkan pada teman-teman yang lain bahawa aku adalah penulis Novel URH. Terkezut mereka mendengar. Aku tahu mesti depa tak percaya…. rasa cam mustahil…. malah berbagai lagilah rasa yang aku sendiri tak mampu nak fikir atau labelkan. Ada juga yang mengutus ucap tahniah, minta belikan untuk special discount malah tak kurang juga yang minta naskah free…. tapi sorrylah…. mana mungkin aku penuhi segalanya…..tak terdaya aku. Lagi pun kalau semua nak free, jawabnya itulah novel pertama dan terakhir aku yang publisher terbitkan sebab lepas ni gulung tikaq…. Hahhahahaa Apapun aku harap kehadiran URH dapat diterima, biarpun aku sedar amat bahawa ianya tak tertanding dengan novel-novel dari penulis yang telah tersohor dan ternama. Aku sekadar melakukan yang terbaik mengikut kemampuan dan keupayaan dalam langkah pertama. Kalau ada silap di mana-mana, aku mohon ampun dan maaf.

Sempat main sms dengan honey dan Aleeya Aneesa…. Kira ubat ngantuk dan boringlah tu…… Erm dah lama aku tak borak dengan DIA. Tahu sekarang DIA sibuk melayan audit staffs dari syarikat aku… semua orang sibuk maklumlah YA closing. Apa pun aku harap DIA sihat hendaknya…. dan segala masalah yang diberitahunya hari tu dapat diatasi walaupun bukan penyeleaian menyeluruh…..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home