Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Saturday, April 12, 2008

Ini jawabnya.....

windu ku disapa bayu laut..... mengusung di segenap penjuru fatamogana membias di kilauan ombak putih kapas yang menggulung hingga ke wadi sahara mencari cinta yang masih belum bernoktah....

Aku cukup malas nak masukkan N3 ni, sebab aku tak mahu orang yang menziarahi istana kaca aku ni berfikiran macam-macam.. melabel aku dengan keperbagaian label yang terkadang tak terjangkau dek fikiran aku, tapi nampaknya keadaan memaksa... Jadi maafkan aku pengunjung semua.....

Sebenarnya aku cukup tak suka bercerita tentang AKU... cukup tak gemar mengungkap perihal AKU.... malah aku tak pernah berminat untuk memberi penjelasan jauh sekali penerangan tentang AKU.... tapi rasanya bait di atas memaksa aku untuk melakukan sesuatu yang tak gemar aku lakukan.....

Well! Pagi semalam aku diziarahi oleh dua sms yang berjaya menjerut perjalananan sebuah nadi dalam diriku. Terkezut tersulam terkedu..... sms yang ternyata tidak langsung aku kenal atau diperkenalkan atau memperkenalkan oleh pengirimnya. Aku diterjah dengan pertanyaan dan kata-kata yang memang biadap.... Sorry pada yang mengirim justeru antara kita langsung tak pernah wujud salam perkenalan jauh sekali berkenalan. Apa isi dan pengisian sms tersebut rasanya tak perlulah aku nyatakan di sini memadai kalau aku katakan sms yang dikirimkan oleh insan tersebut lebih menjurus pada luahan rasa ketidakpuasan hati atau marah dalam cemburu.
Awalnya aku fikir berdiam adalah cara terbaik untuk satu penyelesaian... Jangan di layan kegilaan orang yang sedang gila kerana dalam tergilaan itu pastinya fikiran tidak mampu berfungsi atau difungsikan dengan baik jauh sekali sebaik dan terbaik. Namun makin aku diam, makin galak pulak pertanyaan dan kata-kata yang rasanya tak wajar dan tak berhak dititipkan lantas hadir di inbox phone ku.... Jadi untuk itu... bacalah apa yang aku muatkan ini......

Untuk pengirim sms pagi semalam.... suka cita dimaklumkan bahawa saya... Pu3 Chempakabiru masih sedar di mana saya bernaung... di bumi mana langit yang saya junjung... di tanah mana saya berpijak.... saya ingin menafikan sekeras-kerasnya apa yang ada di dalam minda si pengirim sms tersebut.... kalau kebimbangan menyelimuti diri, bukalah minda dengan kewarasan. Andai jiwa di acah cemburu, rawatlah dengan redho pada perancangan dan perjanjian allah... Kiranya sudah memang dia tercipta untuk dirimu... usah biarkan curiga bersarang di jiwa.... Jangan dibiarkan syak wasangka membisik di segenap raga.... memamah kepercayaan yang pernah ada..... lantaran cinta yang kita baja terkadang hanyalah sementara... belum pasti yang dipuja adalah milik yang nyata sepertimana dalam perjanjian sebelum kita tiba di bumi sementara...... Andai benar cinta yang wujud berteraskan nawaitu lillah hi taala.... peliharalah dalam doa agar allah perkukuhkan hingga ke hujung nyawa.... Saya tak berminat terhadap pertanyaan yang diajukan malah tidak langsung terniat untuk menempel popularity orang lain...... harapanku moga selepas ini tiada lagi yang menziarah dan dengan penuh kemaafan aku nyatakan bahawa kehadiran sms dari mu tidak aku alu-alukan... MAAF.......

Sekian Wassalam

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home