Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Saturday, April 05, 2008

Hadir lagi....

Book Fair hadi jua.... dan memang ini lah yang ditunggu-tunggu oleh semua pencinta buku. Tak kira penulis atau pembaca. Semua punya objektif tersendiri dan persepsi yang berbeza dengan hadirnya Book Fair ni. Aku pulak bagaimana.... Well! Memang aku tak nafikan Book Fair kali ini punya pengertian yang tersendiri.... punya makna yang susah untuk aku ungkapkan. Aku dah menyimpul janji dengan honey dan Arjuna Chinta untuk bertemu.... mengikat kata dengan Pokcik Glamour untuk bertentang pandang, begitu juga dengan yang lain..... teman penulis yang memang sebelum ini mesra di Maya. Jadi hari ini semua itu terlaksana. Namun entah mengapa keterujaan dan keghairahan yang ku rasakan sebelumnya seakan mati. Keadaan angah yang masih ditempatkan di klinik Dr Kamal bagai merentap semuanya. Melihat kondisi nya yang masih tidak stabil membuatkan aku resah. Takut dan bimbang sudah mula mendampingi diri tambahan apa yang ku rasa sebelum tibanya reality yang cukup aku takutkan sudah menampakkan diri. Tubuhku mula sakit-sakit sejak dua hari nan lalu. Ah! Janganlah semua itu berlaku. Melihatkan keadaan angah semalam, aku tahu dia sedang menderita melawan sakit yang secara zahir langsung tidak kelihatan. Tubuhnya yang susut secara mendadak begitu memilukan. Pada aku, kecederaan fizikal yang dihadapinya sewaktu kemalangan tempohari cukup memustahilkan untuk apa yang aku dan keluarga lihat sekarang ini. Mesti ada sebab lain dan itulah yang sedang menjadi tandatanya sekarang ini. Benarkah ada unsur jahat yang mula meresap ke dalam dirinya dan memamah secara perlahan-lahan???????

Semalam waktu aku menziarahi angah, sempat angah bertanya perihal Buah Cintaku. Katanya dia tak sabar nak lihat dan baca. 'Harap-harap angah masih sempat yer dik' seungkap kata-kata lemah darinya cukup menghiris hatiku..... Awalnya aku bercadang untuk tidak hadir pada pertemuan yang sudah ku persetujui, tapi angah menegah. Munafik hukumnya bila memungkiri janji yang telah di buat. Dia tetap mahu aku ke sana. Memberikan komitment terhadap tugasanku biarpun Buah Cintaku masih lagi berada di dalam 'Ketuhar', tapi itu bukan alasan. Aku jadi serba salah..... Memang aku mengalami keperbagaian kondisi sekarang ini.... keadaaan angah, perbualan yang tidak sengaja ku dengar antara angah dan Pak Uda, exam yang bakal mendatang dan macam-macam lagi..... pada siapa harus ku ungkapkan sebuah rasa hati yang sedang membusung ini..... pada siapa harus ku kongsi airmata dan luka yang mula berdarah perlahan..... apapun hanya ini yang mampu ku persembahkan..... buat semua yang aku sayang, buat semua yang aku hargai dalam sebuah kehidupan..... Buah Cintaku ini ..... Angah... Cepat sembuh..... aku masih perlukan dirimu dalam hidupku.....

1 Comments:

  • At April 10, 2008 at 1:07 AM , Blogger Mersik said...

    Salamz Pu3 , memang kadang2 hidup ini aneh. Disaat kite diberi rasa seronok, dalam masa yg sama dugaan pula mendatang.

    Apa2 pun itu qada dan qadar dari yg maha kuasa. Perlu diterima dgn redha.

    Moga angahnya cepat sembuh dan perjalanan "buah cintamu" menuju kejayaan..

    Moga tabah hati...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home