Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, April 15, 2008

Ah! Aku teringin.......

Korang tahu tak ni buah apa... Erm kalau korang nak tahu ni lah buah kedondong atau di utara lebih terkenal dengan nama buah Amra. Erm kat rumah Tok Mak memang banyak malah buah ni lah yang akan aku balun setiap kali balik dari sekolah dulu... mesti cari buah ni dulu than baru aku cari nasi. Walau asyik kena tegur dengan arwah Tok Wan, tapi tak pernahnya lama... hari ni tegur, esok aku buat semula. Bagaikan pembuka selera pulak jadinya. Biasanya aku terus jer NGAPPP macam tu sebab buah amra yang ada di halaman rumah Tok Mak tu memang sedap.... tak masam sebaliknya lemak-lemak manis... kalau nak lagi sedap, sediakan kicap yang dipatahkan sedikit cili padi dan gula... Wallah.... memang aku tak ingat dunia kalau dah bertemu dengan pujaan tekak ku itu.

Erm mesti korang pun herankan, kenapalah memalam hari ni pu3 sorang ini masukkan N3 sebegini... nak tahu kenapa... ni lah gara-gara si honey aku hak sorang tu... ada ke dijamunya Kak Eka ngan Alyze ngan jus Amra bercampuq asam boi.... Aduhhhhhh buat aku teringin secara tiba-tiba..... tapi memalam hari ni mana nak cari kan..... apa pun otak aku masih mampu bergerak cergas..... lebih-lebih lagi ada 'KAKI' maka panjang sahajalah jadinya. Kedai makan di selekoh jalan aku tuju.... dah berkali-kali mata aku sempat menyekodeng akan rojak yang ada dijual dikedainya. So dengan penuh harapan tadi aku start kereta mencari apa yang aku idamkan.... dah terbayangkan apa yang sedang ditagih oleh tekak ku. Malangnya aku tidak bertemu dengan apa yang aku inginkan.... 'buah mangga muda banyaklah.... buah kedondong tak ada. Dah lama makcik tak masukkan dalam rojak ni.' kata-kata yang memang menyentap seluruh keterujaan dan keghairahan ku sebentar tadi.... akhirnya aku pulang ke rumah dengan rasa frust yang tak mungkin aku bendung. 'Ni dari mana malam-malam bawa reta?' tegur along yang baru pulang dari masjid. 'Cari buah amra' jawabku selamba. 'Ha! Cari buah Amra? Tang mana? Ada ka?' tanyanya lagi. Aku hanya menggelengkan kepala.... 'Tak buleih ka tunggu esok, kalau iyer pun teringin, cuba sabaq-sabaq. Mengalahkan orang yang duk mengandung..... mengidam. Nak buat apa dengan buah amra? Nak menyicah malam-malam?' tanya along inginkan kepastian. 'Nak buat jus campuq asam.' Aku tersengeh melihatkan wajahnya yang dah berubah. 'Iyerlah! Dah lama kan kita tak minum jus amra campuq asam. Mesti best.' Hahahhahahhaha kali ini bukan aku seorang yang teruja, sebaliknya aku dah berjaya menyeret along sama......


Aduhnya! Sedapnya jus buah amra bersama asam boi..... Di KL ni manalah aku nak cari..... ni lah yang buat aku rasa cam nak terbang aje balik ke desa..... ke rumah Tok Mak... mesti keteringinan ku ini akan dapat ku penuhi.... Erm kalau jus buah dragon ball ngan longan tu aku tahu lah mana nak cari... ha tu pun satu lagi.... teringin gak nak rasa... hari tu tengok orang tu minum cam sedap je.... nak minta, segan lah pulak.... sebab orang tu pun tak offer tanya aku nak try rasa ke tak.... Huuuuuuu cedihnya......

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home