Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Sunday, March 23, 2008

Yang terkini

Sekitar jam 12.40 - March 230308 telefonku berlagu. Tertera satu sms yang kini berada di dalam inbox ku. Segera ku buka kerana memang aku sedang menanti titipan khabar dari seseorang.

'askum.pu3,unc jemput pu3 on 12 apr dlm kul 12.00 ptg, for signing session.dpt dtg,kn?'

Itulah sms dari editor ku. Aku tersengeh sendiri. lantas aku reply semula untuk menyatakan persetujuan dan rasanya aku memang free pada tarikh yang ditetapkan itu. Erm bagaimanalah keadaan aku. Pantas aku tunjukkan pada kak long. Dia tersengeh cuma begitu juga dengan angah dan kak ngah. Ketiga anak-anak saudara cilikku pun tak lepaskan peluang ingin tahu apa yang berlaku bila lihat semua orang ketawa.

'Wow Mak Chu.... ada signing session lagi. Macam artislah pulak.... Berani ke? nak kami temankan.....' gelanggang sakatan sudah di buka.

'Kenapa pulak tak berani, lagi pun bukannya Mak Chu seorang. Dah jangan nak mengada.' ucapku. Geram juga dengan usikan yang dilancarkan. Dasar mulut tak tahu diam. Ngomel hati kecilku sendiri.

'Tahniah dik. Kami bangga dengan adik. Buktikan keupayaan adik. Istiqamah dengan apa yang adik nak capai. Jangan persia-siakan bakat yang allah anugerahkan pada adik. Kak long yakin kalau arwah mama dan papa masih ada, pasti mereka juga akan bangga melihat kejayaan adik sekarang. Walaupun ini baru permulaan. Yakin dengan diri sendiri, insyaAllah adik akan berjaya. Jangan putusasa andai usaha pertama tidak memberikan sesuatu yang adik harapkan. Ingat pesan along. Kami sentiasa ada untuk memberikan sokongan dan semangat pada adik.' nasihat kak long sambil mengusap tanganku.

'Betul tu. Kejayaan akan jadi lebih manis kalau teriring dengan dugaan dan cabaran, sebab kita akan lebih berusaha untuk menghasilkan sesuatu yang lebih baik. Jangan terlalu fikirkan kritikan yang bakal mendatang, sebaliknya ambil kritikan itu sebagai teguran untuk memperbaiki kelemahan. Kejayaan tak akan datang bergolek tanpa usaha dan usaha tak akan berganda tanpa kritikan dan komen dari orang lain. Apa yang penting semangat dan jati diri harus utuh dalam diri adik. Semua orang boleh menulis, tapi bukan semua yang menulis boleh jadi seorang penulis. Adik ada bakat di bidang itu, jadi jangan persia-siakan jalan yang telah dibuka dan terbuka.' Angah menyuntikkan kata-kata semangat. Aku sekadar tersenyum. Apapun ada sebaris ayat yang dituturkannya tadi menarik minat ku. "Semua orang boleh menulis, tapi bukan semua yang menulis boleh jadi seorang penulis." Macam pernah ku dengar, tapi kat mana ekk......

'InsyaAllah. Adik akan lakukan yang terbaik walaupun adik sedar adik tak mungkin dapat memuaskan hati semua orang dengan apa yang adik lakukan. Apapun adik tetap akan berusaha.' secara tidak langsung aku menyimpul janji.

Jadi confirmlah aku akan berada di Booth Fajar Pakeer pada tarikh yang ku nyatakan di atas pada Pesta Buku Antarabangsa kali ini. Aku tidak tahu bagaimana keadaan aku nanti, tapi aku akan cuba lakukan yang sebaiknya dan harap kehadiranku akan diterima seadanya insyaAllah. Sama-samalah kita semarakkan event yang berprestaj untuk memajukan minda.

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home