Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, March 31, 2008

Laju... laju....

Laju... laju.. buai ku laju....
Pohon beringin tegak berdiri
Akar berjuntai menyapu bumi
Aku ingin hidup gemilang
Nasib malang suratan diri
Hidup aku tidak beribu
Aku lah anak yatim piatu
Laju.... laju... buaiku laju.....

Di kampung, aku memang suka berbuai.... sejak kecil lagi aku memang ada sebuah buaian yang dibuat oleh arwah papa di pohon mangga mengadap bendang. Di situlah aku sering habiskan waktu kalau tiada aktiviti brutal dengan abang-abang sepupuku yang lain. Biasanya waktu tu aku akan berangan kononnya aku ni Bawang Merahlah... dalam citer dongeng Bawang Putih Bawang Merah. Seronok.... terasa cam puteri pun iyer gak.... lebih-lebih lagi bila waktu petang kala angin bertiup sepoi-sepoi tak reti bahasa.... Kala itu... aduh! Memang terasa bahagia betul.... hingga ke hari ini, buaian itu masih lagi ada di situ.... di pohon mangga yang aku pun tak tahu dah berapa puluh tahun umurnya. Apa pun sampai sekarang tiapkali aku balik kampung aku mesti meluangkan waktu di buaian... sambil baca buku atau apa sahajalah yang sewaktu dengannya. Aduh! Tetiba aku rasa rindu.... rindu yang amat sangat.... rindu pada BUAIAN aku....

Laju... laju... buaiku laju.....
Aku nak kawin dengan anak raja....
Eh! itu lirik si Putih..... silap... silap.....
Bertiuplah oh angin bayu
Laju... laju buai ku laju....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home