Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Sunday, March 23, 2008

Kenapa yer......

Aku tak tahu kenapa lewat kebelakangan ini kerinduanku pada mama dan papa bagai meluap-luap. Aku kerap mimpikan mereka. Kehadiran mereka berdua dalam lenaku bagai punya sesuatu petanda dan maksud. Apakah kerana aku seakan lupakan mereka... erm rasanya tidak.... tak pernah sekali pun ingatanku terhadap kedua insan yang amat aku sayangi ini luput dari ingatan dan tidak juga jauh dari hati. Setiap kali usai solat, aku tak lupa memohon agar keduanya ditempatkan bersama golongan yang terpilih di sisiNYA. Memohon agar keduanya diberi nikmat yang telah dijanjikan terhadap hambaNYA yang beriman. Namun kenapa.... melihat wajah keduanya dalam mimpi bagai mengkhabarkan bahawa mereka bahagia di sana. Mama... papa.... aku terlalu rindukan kalian.... tak terungkap rasanya dalam segenap kata-kata.... tak mampu ku luahkan apa yang aku rasa. Senyuman yang menghiasi seri wajah kalian membuatkan aku semakin ingin bersama kalian.... tapi waktu untuk ku belum tiba...... sehari dua ini aku kepingin sangat untuk menikmati juadah yang pernah mama sediakan. Semalam tekak ini terasa nak menjamah asam pedas mu. Tengahari tadi kak long sudah menyediakannya, tapi aku sekadar menjamah sedikit. Bukan tidak sedap, tapi entahlah..... terpandang hidangan itu di meja, mengulit rasa sedih dan pilu di penjuru sekeping hati. Tanpa sedar, airmataku berderai dan aku tahu kak long perasan akan keadaan itu. Maafkan aku kak long.... tapi aku gagal membendung rasa yang sudah sarat membusung di dalam hati. Mama... papa.... moga kalian terus bahagia di sana.......


Semangkuk Asam Pedas meramas hati dalam pinggan rindu dan cangkir airmata terhadap insan tersayang

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home