Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, March 21, 2008

Happynya…

Erm hari ni hari yang betul-betul buat aku rasa happy. Seronok jalani hari sebegini…. Awal pagi, kak long yang dah sure malam tadi jumpa along dalam mimpinya menyediakan juadah yang agak lain dari biasa. Nasi impit digandingkan dengan kuah lodeh + sambal kacang. Namun yang lebih mengejutkan bila lihat bekal yang sudah tersedia di atas meja. ‘nanti adik tolong bagi pada adik along yang sorang tu yer.’ Terdengar suara kak long yang sudah melangkah ke dapur semula. Entah apa lagi yang tertinggal agaknya. Aku belek dan sah hanya satu. ‘Adik punya mana?’ tanyaku spontan. Mukaku sudah cemberut. Hai! Tak kan kak long dah tak ingat pada aku. ‘Adik nak bawa juga ke? Tunggu kejap, kak long siapkan.’ Tergesa-gesa dia mengambil tupperware dan mengisi segalanya. ‘Tak payahlah kak long. Dah lambat ni.’ ucapku sambil mata melirik ke arah jam. ‘Sekejaplah dik,masih sempat. Ha! dah siap pun.’ Kak long menghulurkan satu lagi bungkusan pada ku. Terukir senyuman di wajahnya. ‘Adik tak janji tau samada adik kak long hak sorang tu mau mai amik. Dia busy sekarang ni, pulun siapkan reja. Hinggaq ramai nak berenti lepas dia jenuh ajaq depa. La ni dia kena buat sendiri.’ Adu ku pada kak long. ‘Adik telefonlah dulu, habaq kat dia kak long suruh, insyaAllah dia akan mai amik.’ Penuh yakin kak long yang kirimannya pasti akan tiba. ‘Kalau dia segan, adik sedekah pada orang lain tau,’ aku membuat deal sendiri sebab aku tak pasti samada dia ada tau tak hari ini. Apa pun aku tetap akan mencuba terlebih dahulu sebelum melaksanakan apa yang sudah aku katakan.

Sampai saja di office, aku call DIA, inform apa yang patut dan terus tanya samada dia nak mai amik atau tak. Kalau tak confirm aku sedekah kat orang… hehehehehe cewah! buat ugutan rasmilah pulak…. DIA tiba kat pejabat aku pun lewat, so cakap lebih kurang aku berikan apa yang diamanahkan. Sempat gak DIA beritahu aku yang DIA banyak kerja, eleh.. macamlah DIA sorang aje yang ada kerja… bis aku ni goyang kaki… heheheheheheh amboi Mir… statement… lepas geram ke…… sat ni DIA tak layan dan tinggai barulah padan dengan muka…. Dah bersedia ka… opssss tak…. Sorry yer DIA…. Saja nak usik dan sakat lebih sikit hari ni…. jangan marah ekk… dah lama tak gurau….. aku tahu beben kerja DIA semakin memuncak sekarang ni, dan terkadang aku simpati dengan apa yang terpaksa dilaluinya, tapi apa yang boleh aku buat… bukannya aku boleh tolong kerja DIA pun…. Tolong dengar luahan rasa yang terkadang terungkap di mulutnya bolehlah. Namun aku tetap titipkan doa moga allah memberi seribu kekuatan dan ketabahan dalam dirinya untuk menghadapi segala permasalahan. Di permudahkan untuk mencari dan menyelesaikan tiap permasalahan yang hadir. Amin.

Tengah aku sibuk semak cases, telefon aku berlagu… Erm lagi Imran Ajamain lagi tu… Seribu tahun…. Syahdu giler kan lagu tu… tapi before that, aku nak beritahu DIA yang kat phone aku dah ada lagu Gadis Melayu yang DIA nak dan suka sangat tu…. So nak ke…. ;-) Erm lihat pada nama yang tertera aku dah senyum. Panggilan dari kakak angkat aku… Julia Ng. Ha! Macamana aku ada kakak angkat berlainan agama ni…. hhehehehehe panjang ceritanya. Memadailah kalau aku kata dia ni senior aku masa sekolah menengah dulu. Dah lama dia jadi kakak angkat aku since aku form 1 lagi. Perkhabaran yang cukup menggembirakan aku… She getting marriage on October 4 this year dan aku adalah antara insan terawal yang mendapat perkhabaran exclusive ni… Wah! Terharunya aku rasa…. dan for sure aku happy sesangat… akhirnya dia berkahwin juga….. Congratulation Sis… Hope you be happy till the end of your life. Aku pun sampaikan perkhabaran tentang Buah C intaku yang bakal muncul bulan depan…. Kalau tadi aku yang menjerit, kini giliran dia pula… ‘When you decide to become a writer?Wah! this is really surprice for me.’ Aku sekadar ketawa…. Apapun undangan perkahwinannya itu aku terima. Tak sabar nak lihat betapa cantiknya mengayakan gaun pengantin nanti….. Aduh! Happynya aku dengan apa yang sedang aku lalui…. Perkhabaran dari editor yang Buah Cinta ku bakal dipertontonkan pada Pesta Buku nanti…. Kakak angkat ku akan berkahwin tak lama lagi…. DIA pulak sihat walau dalam kebusyan yang memenjarakan diri dan aku…. dalam persediaan untuk perjuangan yang belum tamat…..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home