Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, March 19, 2008

Bicara dengan Bintang…..

Malam ni macam gak malam-malam yang dah lepas… aku berjaga lagi… walaupun mataku dah mula menampakkan kelesuan kesan dari tak cukup tido. Nak buat macamanakan… banyak lagi yang aku belum cover sedangkan harinya just around the clock cuma… Aku pun tak pasti…. Nak kata confident, rasanya langsung tidak… bukanlah aku berangan, tapi tah…. Mungkin keletihan mula menguasai diri tambah pula dengan kesejahteraan aku yang mula menampakkan ketidakstabilan…. Sakit orang perempuan… Dahlah aku ni kurang darah… bila terlebih bleeding… pitam adalah jawapannya….

Malam ni hati aku entah kenapa jadi sebak….. rindu rasanya bertandang tiba-tiba… memang aku sedang membuat perhitungan….. perhitungan terhadap beberapa perkara yang aku rasa penting dalam hidup aku…. Apapun aku cuba tahan segalanya… aku tak mahu kak long, angah dan kak ngah lihat segala kedukaan dan kesedihan yang aku rasa… aku tahu mereka sedang gembira dan turut sama menghitung hari…. Semua itu untuk Buah Cintaku…. Terima kasih kak long, angah, kak ngah dan tidak ketinggalan juga along yang jauh berjuta kilometer dariku…

Perlahan-lahan aku buka jendela bilik…. Kepekatan malam tidak aku hiraukan. Aku renung ke langit…. Luasnya… tapi kosong… mataku tercari-cari dan akhirnya terlihat sebutir bintang yang terlalu jauh dariku, tapi cahayanya bagai melambai…..

bintang…. Sudikah kau jadi kawanku…. Bolehkah kau izinkan aku mencoret kata hati di dadamu…. Sudikah kau dengar tiap luahan hati ini..... bintang… aku selalu bermimpi untuk menjadi Cinderella Cinta pada semua orang yang aku sayang…. Yang dapat memberikan bahagia dan tidak menyusahkan sesiapa. Tapi bintang kenapa lewat kebelakangan ini aku bagai diapung dalam buih-buih rindu di lautan hidup yang tak bertepian…. Bukan aku menyesal pada keadaan semalam, tidak juga berangan pada hari esok yang tak pasti, tapi aku rindukan sesuatu yang pernah hadir dalam hidup ini…. Walau hadirnya bersama seribu kemungkinan dan cabaran.


Bintang.. dengan izin Allah… aku mencapai apa yang aku inginkan… impian ku semakin jadi kenyataan… sepatutnya aku bergembirakan bintang….. bergembira kerana segala yang menjadi angan-angan dalam cita-cita hampir berada di dalam genggaman. Namun aku rasa sedih bintang… sedih lantaran mama dan papa yang aku sayang tidak sempat melihat semua ini. Malah lewat kebelakangan ini mereka sering hadir menemani lenaku yang sedikit cuma. Aku benar-benar rindukan belaian dan kasih sayang mereka… sentuhan sayang papa dan kucupan kasih mama….. bintang…. Boleh tak kau janji pada aku…. Kau tak akan tinggalkan aku sendiri…. Dan kau sedia maafkan aku kiranya aku melakukan kesalahan tanpa sedar…. Boleh tak bintang…. Kerana aku dah tak sanggup untuk lalui kehilangan demi kehilangan dalam sebuah kehidupan……kau tentu hairan kan bintang… kenapa aku pinta semua ini…. Esok sajalah kita cerita yer bintang… tapi aku nak beritahu engkau satu perkara…. Kalau segalanya dipermudahkan dan allah izinkan, esok aku akan makan tengahari dengan DIA… apapun aku tak berani nak mengharap sangat bintang sebab aku bimbang hati ini bakal diuji dugaan… mana tahu kalau-kalau schedulenya tiba-tiba padat…. Apapun petang tadi secara tak langsung DIA dah bersetuju….. Erm bintang.... aku kena rehat dulu... sakitku menyerang lagi... aku tak mungkin mampu untuk duduk di sini dan bercerita lebih lama.... Janji yer... malah esok kita bersembang lagi... malam esok aku akan cerita lagi dengan engkau.... engkau tak bosan kan bintang......

1 Comments:

  • At March 19, 2008 at 4:26 PM , Anonymous Anonymous said...

    boleh ke bintang tu dengar apa yang awak cakap? Apa pula jawapan bintang tu pada awak? Kenapa tak luahkan apa yang awak rasa? Saya sedia dengar dan kongsi cerita suka duka awak. Emil

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home