Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, March 21, 2008

Bertemu lagi.....

Salam bintang... erm engkau tunggu aku ke.... maaflah malam semalam, aku letih sangat... dah tu aku rasa kurang sihat sikit, tu yang aku tertido awal. Engkau tak marahkan bintang..... aku tahu engkau mesti tunggu aku kan... engkau mesti nak tahu tentang apa yang dah aku beritahu engkau sebelum ni kan... Erm pasal lunch aku dengan DIA... sebenarnya kan bintang, lunch tu jadi walaupun pada saat-saat akhir aku macam dah rasa sedikit teracah lantaran DIA lewat dari waktu yang DIA janjikan... aku fikir mungkin tak jadi agaknya sebab sebelum tu masa DIA berbalas sms dengan aku, DIA ada nyatakan yang DIA nak selesaikan satu perkara.... so aku pun kata OKEYlah.... Erm apa lagi yang boleh aku kata kan bintang.... tak kan aku kata jangan... lagi pun sekarang ni DIA bukan lagi DIA yang aku kenal dulu... walaupun dulu memang DIA dah biasa sangat memikul tugasan orang lain... Eh! Kita tinggalkan lah kisah tu.....

Jadi tengahari tu DIA mengotakan janjinya walaupun lewat. Perancangan awal nak menjamah makanan siam... dan aku pun dah terbayangkan pulut mangga bersantan yang memang famous desert kalau berkunjung ke restoran Thai.... aduh mesti bestkan.... memanglah sebelumnya aku dah menjamah juadah tu bersama orang lain, tapi masa berutus sms dengan DIA pasal lokasi yang nak kami tuju, DIA dah sebut nak makan Thai Food dan aku pun dah terdetik nak makan lagi pulut mangga bersantan tu. Entah rasa cam tak puas je makan hari tu.... tapi kan bintang, hajat dan keinginan aku tu tak kesampaian sebab DIA sampai lewat. So kami ke tempat yang mula-mula dia bawak aku dulu.... makan malay food. DIA dengan nasi campur berlaukkan ikan bakar [kali ini dia amik ikan kembung dan kebetulan hanya itu yang tinggal, tak macam mula-mula dulu... ada ke dia pelawa aku makan ikan pari yang aku tak pernah makan seumur hidup aku ni..... nampak dia macam berselera jer] dengan air dragonfruit dengan buah longan. Aku pulak.... sebab malas nak tengok lauk yang disajikan dan memang aku dan rasa nak makan makanan thai, terus aje minta nasi goreng kampung dengan telur dadar bersama air laici.... hahahahahaha lainkan bintang apa yang sebenarnya aku nak jamah dengan apa yang aku jamah dan tiba ke dalam rongga perut..... tapi tak apalah..... cuma kan bintang, apa yang lucu bila melihat telur dadar yang sampai ke meja kami... Ya Allah huakbar..... besar..... rasanya boleh makan tiga atau empat orang.... aku pandang DIA dan DIA pandang aku... akhirnya kami sama-sama tersenyum dan ketawa..... apalah orang tu... tak kanlah tak boleh nak fikir..... kami makan sambil bercerita... seronok sangat..... aku lihat DIA ketawa... senyum dan macam-macam lagi xpresi yang boleh aku lihat...... kadangkala kan bintang, aku rasa macam aku dapat kembali DIA yang pernah aku kenal dulu.... DIA sebelum berlakunya tragedi 11 December yang membawa natijah yang sukar untuk aku lupakan dalam hidup aku.... Entahlah bintang.... apapun memang tempat DIA tak mungkin punya pengganti dan tak ada yang boleh menggantikan kalau ditakdirkan aku akan kehilangan DIA........ Erm macamanalah agaknya diri aku nanti bintang kalau itu benar-benar terjadi..... Aku takut bintang...........

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home