Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, February 26, 2008

Wayang dan AkU.....

Tengah aku layan busy dengan assignment tiba-tiba phone aku berlagu…. Tertera mana Ahmad Shukry di skrin kecil membuatkan aku tersenyum. Apalah budak sorang ni agaknya.

Syuk: Ney! Sibuk ke…. [itulah panggilannya sejak kenal aku walau dah banyak kali aku tegah]

AkU:Assallammualaikum….. dah berapa kali aku kata jangan guna panggilan tu. Tak sesuailah….

Amaran ku dihadiahkan dengan gelak bodoh yang memang dah biasa aku dengar. Tak makan saman punya makhluk…..

AkU:Gelaklah.. gelak… tak sempat tarik nafas baru tahu. Tersadailah ko kat spital.

Syuk: Kalau aku tersadai kat spital, tak kan Ney aku tak nak temankan… paling kurang pun temankan aku barang separuh hari.

Aku sekadar merengus. Malas melayan usikan yang tak mungkin ada kesudahan.

AkU: Apa hal sebenarnya tiba-tiba aje ko telefon aku. Jangan beritahu aku yang ko dah break off lagi dengan aweks yang tah dah keberapa tah.

Syuk: Hahahahaha… taklah, kali ini bukan aku break off, tapi lebih tepat kalau digunakan istilah REJECT. Aku baru aje reject sorang awek yang aku kenal sebulan yang lalu.

Adui bangganya dia mengkhabarkan berita itu pada aku.

AkU: Apa nak jadilah dengan engkau ni. Dah tu yang ko called aku ni kenapa???? Nak buat pengaduan atau nak suruh aku update carta break off ko tu.

Syuk: Ney! Teman aku tengok wayang… citer best… sure ko suka punyalah….

AkU: Apa… tengok wayang…. Sorry… aku tak nak

Tah apa-apa tah diorang ni. Baru je minggu lepas aku mengreject ajakan dari members class. Ni makhluk sorang ni pulak.

Syuk: Ala Ney! Jomlah temankan aku… aku boring giler ni. Balik kerja kita pegi nak.. aku jemput ko kat office ko yang canggih tu. Amacam?

AkU:Thanks but no thanks. Kan aku dah kata… aku malas, lagi pun aku tak pegi tengok wayang.

Syuk:Eh! Sejak bila pulak engkau tak pegi tengok wayang. Bukan ke hari tu ko ada citer yang ko tengok Diehard 4 dengan trans4mer.

Aduh! Kenapalah tahap ingatan budak ni brilliant sangat…. Buat apalah dia ingat apa yang aku dah terlepas cakap tu….

AkU: Itu dulu, lagi pun aku tak pi tengok wayang dengan korang.. aku cuma pergi dengan

Syuk: Apa Ney! Ko tak boleh pegi dengan aku. Hai! Ini boleh mendatangkan marah tau. Kenapa ko tak boleh pergi dengan aku.

AkU: Syuk… aku malas nak pegi lebih-lebih lagi kalau KLCC..

Syuk: Kalau ko tak nak pergi kat KLCC apa kata kita pergi kat Midvelly… besy tau Ney. Lagi best dari KLCC… amacam… aku belanja ko zahir batin….

Cinabeng betul lah dia ni…. Kenapalah payah betul nak faham apa yang aku cakap.

Aku: Kan aku dah kata, aku tak nak pegi… malas….full stop. Tak payah nak provok atau pujuk-pujuk aku… ko ajak ajelah salah seorang dari aweks ko yang berjela dalam senarai tu. For sure one of them willing to company you.

Syuk: Tapi aku nak pegi dengan ko… bukan ke ko pun salah seorang dari senarai aweks yang tersenarai pendek dalam segala senarai yang aku ada… jom lah Ney… ko tak kesian ke kat aku….

AkU: Syuk.. kan aku dah kata tak nak. Tak kan ko tak faham bahasa Melayu yang aku gunakan ni. Takfan kangan kofo nakfak sufuruhfuh afakufu gufunafa bafahafasafa Tifiibetfet kotfot.

Syuk:Hahahahahhahaa dahfah lafamafa afakufu takfak defengarfar kofo cafakapfap mafacamfam ifitufu.

Asparagus kena rebus betullah budak ni. Hampehkelapa.com. Memang tak makan saman.

AkU: Okeylah Syuk… aku ada kerja nak buat…. Chow dulu.. .Assallammualaikum.

Pantas aku matikan talian sebelum dia terus bersuara.Ada-ada saja mamat sorang ni. Ada ke ajak aku pegi tengok wayang…. tapi ajakan itu telah membawa minda aku melayang…. Dan terus melayang…. Die Hard 4 dan Trans4mer punya cerita tersendiri di sebalik cerita yang telah sedia ada……. :-) ;-) :-)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home