Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, February 20, 2008

Terukir senyum dalam Duka....

Salam sayang…

February 20 2008


Hari ini aku kembali ke office sepenuhnya setelah beberapa hari tersadai akibat demam. Biarpun jiwa masih lagi merintih dalam sendu dan pilu, tapi aku terpaksa gagahkan sekujur tubuh untuk meneruskan apa yang masih bersisa.

Malam tadi Tok Mak menelefon bertanyakan keadaanku. Sebagaimana lazim pesanannya pasti meniti… Jaga diri.. jaga kesihatan. Biar apa pun dugaan yang datang dia mahu aku tabah dan kuat. Allah sentiasa ada walau apapun keadaan yang kita hadapi. Jangan sekali-kali lupa pada-Nya. Aku mendengar tiap apa yang diperkatakan. Samada benar-benar akan mengikut apa yang dipinta atau sekadar satu pengiyaan untuk melenyapkan gundah dan resah sekeping hati tuanya. Entahlah….


Hari ini tanpa aku tahu, rupanya boss sudah merangka sesuatu. Besday celebration untuk aku dan beberapa orang lagi teman-teman yang terdahulu…erm nak kata apa…. Cuba memaniskan wajah sedapatnya…. Walau hati meraung tanpa suara…. Aku teringat pada arwah mama, papa, tok wan dan kedua kekandaku…. Betapa aku terlalu jauh dari semua insan yang aku sayang… Apa pun thanks a lot pada boss aku yang berusaha untuk staff dia yang sorang ni…. jasa dan budi baikmu tetap ku kenang malah aku hargai sangat.....


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home