Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Thursday, February 21, 2008

Garis-garis DejaVu vs Kerana Engkau....

Jika engkau mahu,
Aku berdiam diri di padang pasir tidak bertanda ini,
Mengira bintang-bintang yang jauh sendirian,
Aku sanggup untuk melakukannya…

Seandainya engkau mahu,
Aku lari jauh ke tanah asing,
Terpinggir dari segala yang aku sayang,
Maka aku akan melakukannya,

Aku sanggup,
Hanya bila engkau ada,
bersama-sama ku saat itu…
(sehingga tidak ada lagi masa yang tertinggal di dunia ini)
Puisi dari website John Norafizan untuk novel terbarunya Garis-Garis Dejavu [GGdV]….

Jika engkau tahu
Aku rela lakukan apa sahaja
Demi sebuah bahagia dalam ceria
Demi sebuah tawa dalam jalur senyuman
Yang hakiki menjadi milikmu
Tanpa mengira butiran rasa yang mengacah jiwaku
Tanpa menghitung serakan berlian di pipiku
Hanya untuk dirimu

Seandainya engkau sedar,
Aku cuba lari ke tanah asing nan gersang
Meminggirkan sekujur diri
Dari meniti waktu yang beralun
Yang ku bawa sekadar kenangan
Sebagai bekal andai jasad ini memerlukan
Sekadar khayalan dalam dakapan rindu yang sering bertandang

Kau tentunya tahu dan sedar bukan
Aku sanggup lakukan semuanya
Aku rela harungi segalanya
Meskipun sudah kelelahan
Jatuh yang mencalar balarkan jiwa
Luka yang merobek hati
Namun tidak pernah aku kesalkan
Hanya kerana sebuah mahligai bahagia
Yang ingin ku persembahkan padamu
Biarpun aku dimamah duka dalam airmata
Hingga tiada lagi yang tertinggal di dunia ini
Untuk diri ini mengecap nikmat
Justeru segalanya ingin ku persembahkan
Hanya buat dirimu…..

2 Comments:

  • At February 22, 2008 at 10:16 AM , Anonymous Anonymous said...

    kui! kui! kui!

    Ada pasangannya la sajak tu :) :) :)

    hehehe.. btw, sekali lagi aku terpaksa mengganggu ko dengan mengingatkan ko pada janji ke book launching aku ngan g pesta buku nati ekekekeke

     
  • At February 22, 2008 at 11:30 AM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Tu bukan pasangan sajak ko le... sajak ko tetap yang terbaik dalam terbaik... aku pun tak tahu camne boleh terada pulak sajak yang bawah tu... maybe sebab moood aku kot.....

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home