Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, January 09, 2008

Rasa itu Bertandang….

Mood kerja ku tah kenapa tiba-tiba bagai hilang terbang melayang. Assignment yang aku dapat hari ni pun tak berjaya memaku mindaku agar memberikan focus yang sepatutnya. Cases yang ada masih ku belek… tah apa yang aku baca, aku pun tak tahu. Hanya yang pasti aku bertanya pada diri… Sejak bila aku jadi Lawyer dan ambil Law Course…. Rasanya seumur hidupku tak pernah pun. Sebenarnya assignment ni bukanlah memerlukan aku meneliti keseluruhan case, tapi sekadar mencatatkan nama case, tarikh dan di mahkamah mana ianya di bincangkan kan dan apa isu yang membuatkan case tersebut di bawa ke mahkamah. Ini bukanlah assignment pertama aku sebab sebelum ini pun aku dah biasa buat dan berurusan dengan Pesuruhjaya Khas Cukai Pendapatan di MoF. Cuma kali ni je…. Ah! Kenapalah dengan aku ni… baru sembilan hari tahun baru muncul. Esok akan hadir lagi tahun baru bagi umat Islamlah. Sepatutnya awal tahun ni aku lebih bersemangat dan bermotivasi, tapi ni terbalik pulak…. Nak kategorikan dalam konteks MALAS, rasanya tak…. tapi… tahlah. Minda aku melayang dan terus melayang… aku rasa sepi dalam kurungan tandatanya. Memang dah terlalu lama jurang ini seakan terbina dan hadir di antara. Aku seakan tercari-cari biarpun bukan dalam kesamaran yang pasti membolehkan aku melihat dan mendengar, tapi mengapa segalanya bagaikan SUKAR…. Entahlah…. Diri masih terbelenggu dan dibelenggu oleh rasa yang acapkali datang menziarah perasaan. Rasa BERSALAH dalam KESAL dan SESAL….. Boring yang juga bertandang seakan pelengkap untuk melumpuhkan seluruh tumpuan ku pada apa yang sedang aku buat. Aku tahu segalanya tidak sealiran… mengucar kacirkan semuanya….. Sms dari Dr Kamal pun aku tak reply… biarlah dulu… Aku belum bersedia untuk melangkah ke proses seterusnya malah original result yang sepatutnya aku kembalikan padanya masih lagi selamat berada dalam simpanan ku. Biarlah…. Maybe aku nak buat kenangan kot….

Semalam masa di kelas aku tak mampu berikan tumpuan khusus… tah apa yang lecture tu cakap dan tah apa yang aku catat…. Akhirnya aku senyum sendiri bila terlihat bait-bait sajak terhasil. Member sebelah aku yang baru aku kenal sengeh je…. Macam tahu yang aku tak ada mood. Kat rumah pun aku tak banyak cakap. Just lihat kak long yang agak sibuk menyiapkan persiapan pertunangan dan pernikahan angah. Dalam keadaan kesihatannya yang sering teracah, dia tetap juga cuba lakukan yang terbaik untuk majlis tersebut. Gubahan yang siap kak long buat tersusun cantik dalam bilik angah.Bukanlah aku tak tolong langsung, ada gak yang aku lakukan untuk majlis abang aku yang sorang tu malah aku gak yang pergi teman Kak TaZ belikan barang-barang hantarannya sebab dia kurang arif apa yang abang aku tu suka dan tidak. Semalam sempat kak long beritahu aku yang esok kena pergi ambil cincin yang dah siap. Dia nak aku temankan dan seperti lazimnya aku just anggukkan kepala tanda akur. Tiba-tiba aku teringat pada mama. Kalau mama ada, pasti mamalah orang yang paling sibuk dalam kegembiraan saat ini. Dah lama mama nantikan kehadiran seorang lagi menantu perempuan dalam keluarga. Ah! Rindu aku hadir lagi lantas mengutai kristal jernih di tubir mata… Kenapa aku mesti terpenjara dan di pejara dalam situasi sebegini……

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home