Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, January 07, 2008

I'M Back.... ^ _ ^

"Wellcome Back" itulah ucapan dari Boss ku sebaik sahaja terpandangkan wajahku pagi tadi... dan aku pulak sekadar mampu tersengeh.... Dah tersampuk spesis apalah agaknya aku... mudah betul tersengeh.... "Thanks boss" balasku sambil berlalu ke mejaku. YA ALLAH HUAKBAR..... apa dah jadi dengan tempatku... mengalahkan tempat hamster nak bersalin je... Massy giler tu..... segala barang-barang ku bukan lagi di kedudukan asal... fail yang sebelum ini cantik tersusun dah beralih tempat.... malah yang lebih memeranjatkan aku bila terlihat cheque dari client terbiar aje kat atas meja.... Kalau hilang, tak ke haru.... isy... isy.. isy... perlahan-lahan aku mengucap di dalam hati.... moga kesabaranku tak menipis di hari pertama ini, insyaAllah. Aku selesaikan satu persatu mengikut keperluan dan kepentingan than boss aku pulak panggil masuk ke bilik dia. Satu beg kertas di suakan padaku membuatkan aku terkedu. Apa bendanya pulak ni... mataku melirik ke arah wajahnya yang dah senyum-senyum. "That's for you. I brought it during my vacation that day. Hope you like it." Terangnya lagi. Ku jengah di dalam beg tersebut.. hati ku mula tersenyum... perlahan-lahan ku keluarkan apa yang tersimpan. Seekor TeadyBear berwarna berbulu kelabu dengan mata bewarna coklat seakan merenungku. "Thanks boss." ucapku sambil terus tersenyum. Hai bertambah lah lagi koleksi teddybear aku nampaknya.... hehehehhee. Apa pun tah kenapa hari ni aku macam rasa KEHILANGAN...... aku bagai tercari-cari seseorang yang aku tak tahu di mana gerangannya.... nak call... aku tak punya kekuatan... bukan tak berani, tapi aku tak mahu mengundang padah yang natijahnya bakal membelenggu sekujur kehidupanku... So aku just menjadi penanti pada sesuatu yang aku tak tahu apa KEPASTIANNYA..... DI Mana DIA????? itulah pertanyaan Hati yang kini berlegar dan membelenggu diriku......

4 Comments:

  • At January 8, 2008 at 7:27 PM , Blogger roy said...

    Mungkin DIA sibuk dengan tugas sehingga mungkin menyebabkan DIA terlupa menjagakesihatannya... nanti bila DIA senang DIA akan menghubungi pu3...

     
  • At January 9, 2008 at 7:59 AM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    tugasan tak pernah selesai selagi kita terikat dan diikat oleh sesuatu yang digelar PEKERJAAN. Itu amanah dan KESIHATAN juga amanah yang harus kita fikirkan dan berusaha menjaganya... Apa pun take care.....

     
  • At January 9, 2008 at 8:12 AM , Anonymous Anonymous said...

    Jng pandai nasihat org sdgkn diri sndiri terabai. BTW, bertuah org yg sering dlm phatian dan ingatan.

     
  • At January 9, 2008 at 8:20 AM , Anonymous Anonymous said...

    At last I found your blog. Nice and a lot of info. I think that's may help me to knowing and understand you better.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home