Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, December 28, 2007

Terbongkar.....

Mak Chu, boleh Yana tanya sumthing tak?” Aku sekadar tersenyum. Sejak bila pulak minah cilik ni reti minta keizinan sebelum meledakkan pertanyaan.

Hai! Hari ni ada road block ke? Selalu main tanya je, tak pernah minta izin pun?” Wajahnya sudah dihiasi senyuman membariskan giginya yang putih cantik tersusun. Aku masih meneruskan kerja. Menyemak draft report yang perlu ku taip sebelum menyerahkan pada boss keesokkan harinya.

Ha! Tadi kata nak tanya, kenapa diam.?” Soalku bila melihat anak saudaraku mengunci bicara.


Personnel sangat ke? Rasanya tak ada sesiapa kat sini kan selain dari kita berdua. Kenapa? Yana nak pegi tengok konsert Anuar Zain ke?” Tanya ku lagi. Tahu akan kegilaannya terhadap penyanyi bersuara romantik itu.

Isy bukan lah Mak Chu. Kan Walid dah kata, tak boleh nak minat sangat dengan orang lebih-lebih lagi kalau sampai ke tahap fanatic.

Aku memandang wajah comelnya. Macam tak percaya dengan apa yang baru ku dengar. “Tahu tak pe. Ha! Eloklah tu kalau dah sedar.” Aku tersenyum. “So, Yana nak tanya apa sebenarnya.? Ha! Don’t tell me yang peralatan sekolah Yana masih belum cukup. Please… Mak Chu tak sanggup nak spend masa temankan Yana shopping lagi. Surender….“ Yana mengekek ketawa mendengar kata-kata ku. Mungkin menrecall apa yang terjadi sewaktu kami bershopping tempohari. Kecoh…

Sebenarnya Yana nak tanya. Mak Chu penah dengar tak nick name Pu3Chempakabiru?” Aku tersentak…. Ah! Mana pulak minah sorang ni tahu pasal nick tersebut.

Erm mana Yana jumpa nick name tu? Bunyi macam best jer” Aku menyoalnya. Menseriuskan wajah dengan harapan dia boleh memberikan huraian lanjut.

Masa kat rumah Pak Ngah Iqbal hari tu, Pak Su Aiman ada surf internet. Dia masuk ke weblog milik Pu3Chempakabiru. Kata Pak Su, dia selalu ikuti n3 dalam blog tu dan rasa macam orang tu kenal dengan family kita. Jadi dia agak….

Dia agak Pu3Chempakabiru tu Mak Chu?” Pintasku segera sebelum sempat dia menghabiskan kata.

Apa yang membuatkan Pak Su Aiman yakin pemilik nickname tu Mak Chu? Apa buktinya?” Soal ku lagi.

Banyak buktinya…. Macam nama ahli keluarga dan kisah yang dia tulis kat situ.” Ucap Yana. Matanya sudah memanah wajahku. Ah! Gawat… tak kan aku nak mengaku…

Mungkin secara kebetulan nama-nama tu serupa.” Aku cuba pertahankan hujah.

Mana boleh kebetulan… Puteri Arrisya Dayana dah di register untuk Yana. Begitu juga dengan Mak Ngah Sarah Joanne Edward Abdullah. Nama baby pun ada kat situ. Puteri Aisyah Nur Iman. Tak kan kebetulan juga Mak Chu.” Amboi! Si kecik ni pun dah pandai nak provok aku… Ah! Apa lagi alasan yang harus ku beri…

Jadi, betul ke Pu3Chempakabiru tu Mak Chu?” Soal si kecik lagi. Kini dia sudah mula tersenyum lantas berlalu meninggalkan aku sedangkan aku….

Ah! Perlukah aku membuat pendedahan dan sekerap mana Aiman sering membolosi ke Istana Kacaku ini…. Erm tak sangka rupanya sepupuku itu pun mamat blogger juga…. Isy…. Patut pun suka sangat mengadap computer dan bertapa di library…. Rupanya itu kerjaya sampingan dia… Ceh! Hampehkelapa.com…. begitu banyak weblog, kenapalah dia tersesat dan menyesatkan diri ke blog aku….. Aiman… Aiman….. jangan hang juai weblog address aku dah…. Tak pasai ja nanti…. Habis ribut satu YAN….. dan tak perlukan promosi terus glamour jadinya…. Hahahahaa

1 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home