Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, December 31, 2007

Satu PERANCANGAN.......

Hari ni, aku melangkah keluar dari rumah setelah menyelesaikan apa yang kak long pinta aku lunaskan. Apa lagi kalau bukan urusan yuran persekolahan agama untuk Yana dan Nazrin.. malah aku juga pi daftarkan Mukhriz ke QDees. Aduh! Semua orang pandang aku, nasib baik gak cikgu tu dah kenal ngan aku sebab dulu Yana dan Nazrin pun sekolah kat situ. So tak adalah masalahnya. Than aku bergegas pulak ke KL Sentral untuk menemui seorang teman. Awalnya aku berhajat untuk ke office seketika, tapi last minute aku cancel sebab terkenangkan yang aku ada LUNCH APPOINTMENT hari ini. So aku tangguhkan dulu apa yang dipinta dari ku. Borak dengan temanku bagaikan tidak pernah ada penghujung. Berbagai topik yang kami perbualkan dan sedap ati dia aje ajak aku temankan dia pergi sumwhere, tapi aku tolak. So aku percepatkan apa yang perlu aku selesaikan sebab aku tak mahu lewat untuk apa yang telah terjanji dan dijanjikan. Sempat gak aku rembat sebiji chocolate cake dari SR... actually untuk apa kek tu... hehehehe tak ada apa.. just nak buat belated celabration untuk sumthing yang dah lama berlalu. Jam 12.11 minit phone aku berlagu... Tertera namanya menyatakan yang Dia masih lagi enggage dengan meeting... maybe finish around 1.00 kot. Erm okey lah.. nak buat camne kan... tak kan aku nak memandai suruh end meeting tu cepat. Tak ada maknanya.... So aku pun just tunggu je lah. Jam 12.48 sekali lagi phone aku berlagu. Dia juga yang menghubungi dan kali ini... "Sorry... I don't think I can make it for our lunch. Boss minta saya siapkan sumthing for him before 02.00 because boss nak hantar pada Datuk. Saya call kemudian, saya nak drive ni." Gulp... aku just menelan liur dalam terkedu.... tapi Ya... aku harus akur dengan tugasan yang harus malah mesti diselesaikannya. Ya Allah... redhokanlah sekeping hati ini dalam menerima segala yang telah engkau tetapkan untuk aku. Sesungguhnya aku sedar, aku merancang... KAU jua merancang dan sebaik-baik perancangan dan ketetapan datangnya dariMU jua. Mungkin perancangan ku tidak bertemu dengan keizinan dariMU. Justure itu redhokanlah hati ku. Usah kau biarkan hatiku diacah seribu satu tandatanya dalam mempersoalkan apa yang telah terzahir di pendengaranku mengapa perancangan ini tidak mampu ditunaikan. Ya Allah... aku sedar kini aku harus banyak belajar MEMAHAMI dan bukan meminta untuk DIFAHAMI. Erm kini kek yang ku beli sekadar menjadi penghias meja... ku lihat tapi tidak ku jamah... Hati ku jadi pilu tiba-tiba tapi erm... tak apalah....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home