Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, December 05, 2007

Cuba dan Cuba.....

Erm aku cuba untuk tidak berfikir atau memikirkan apa yang sudah mula teracah di minda. Hari ini aku maklum, aku akan sendirian… sepanjang hari ‘DIA’ sibuk dengan tugasan yang perlu dibereskan. Presentation yang harus dilaksanakan sudah dinyatakan sejak minggu lalu. Aku doakan moga‘DIA’ dapat lakukan yang terbaik. Cuma tadi ‘DIA’masih sempat mengupdate aku untuk schedulenya esok. ‘I kena cuti esok. Special requestion from my aunty. Minta tolong hantarkan they all ke Genting. So tak boleh nak tolak.’ Aku terkedu…. Speechless… dan tak tahu perbendaharaan kata apa yang harus ku ucap atau ungkapkan. Erm… tak apalah… mungkin dah tiba masanya untuk aku cuba dan cuba hadapi perjalanan hidup ini sendiri justeru tiap daripada kita pastinya punya komitmen dan tanggungjawab tersendiri… Tak lama lagi best friend aku pun akan bercuti panjang…. Pulang ke kampungnya, for sure tinggallah aku sendiri…Boleh ke aku hadapi semua ini…. Erm…..

Apa pun aku akan cuba dan cuba menggenggam kata-kata yang along tinggalkan untuk aku sebelum dia berangkat pergi….

Usah meminta sesuatu yang bukan milik kita, usah membeban orang dengan kerenah dan ragam diri, jangan mengharap orang faham akan apa yang kita rasa, sebaliknya belajarlah memahami akan keadaan, sikap dan diri orang yang dekat dan kita sayangi supaya mereka tidak berlalu meninggalkan kita atas kekhilafan dan kealpaan dari diri kita sendiri.’ Mampukah aku?????? ERM…..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home