Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, December 28, 2007

Berserak lagi....

Aku terjaga…. Lenaku terganggu lagi… DIA hadir menemani lena…. Kenapa yer…. Apakah aku terlalu ingat pada dirinya…. Erm rasa macam tak je…. Bukan maknanya aku tak ingat pada dia, memang aku ingat malah rindu pun, tapi tak lah sampai teringat sampaikan dalam air pun terlihat bayangnya. Belum sampai ke tahap aku melihat wajahnya di segenap ruang yang dijamah oleh mataku….. Tapi yang peliknya aku mimpikan mama diawalnya. Bagaimana DIA juga boleh menzahirkan diri dalam mimpi yang sama…. Ah! Apa yang sebenarnya sedang aku alami…. Terlihat wajah tenang mama berhias senyuman membuatkan hatiku membuak dengan rasa rindu. Bagai terasa hangat dakapan mama ke tubuh dan kucupan di dahi. Aku benar-benar rindukan mama lebih-lebih lagi takala ini. Alangkah baiknya kalau mama masih lagi ada di sisi….. Namun aku tahu semua itu tak mungkin dan terlalu mustahil untuk terjadi. Lama aku termenung sendiri… melihat pada waktu di phone jelas menunjukkan ke angka 04.30 pagi. Justeru mata sudah tidak mahu lagi beradu, akhirnya aku menyemak kembali draf report yang sudah separuh siap namun minda tidak memokus pada apa yang terbias di pandangan. Usai solat Subuh, aku bertafakul di atas sejadah…. Apa lagi yang hendak ku pinta…. Ah! Malunya rasa hati…. Malu justeru lately ni aku bagaikan insan yang asyik meminta dariNYA…. Tapi aku tahu DIA tak pernah mempersoalkan apa yang dipinta oleh sekelian hambaNYA….. YA Allah…. Malunya aku padaMU…dan maafkan aku justeru aku sudah tidak tahu ke mana lagi harus aku curahkan segala yang aku rasa. Tanpa mampu ku kawal, kristal jernih pecah berderai dan berserak di pipi. Aku karam dalam sedu sedan yang sudah tidak berdaya ku tahan….. Aku teresak-esak akhirnya meluahkan segala yang ku rasa selama ini…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home