Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, November 27, 2007

Masih dengan satu Keinginan.....



Hari ni pun alhamdulillah aku tiba awal di office. Walaupun orang yang biasanya hantar aku sedang berkursus + bercuti bersama family, tapi rasa cam tak mencacatkan perjalanan ku untuk ke tempat kerja. Tadi sewaktu aku sibuk nak keluar, brother sebelah pun sibuk gak panaskan kereta. "Hari ni Abang Zack nak ke Mida. Kak Anis ada meeting kat sana. Boleh lah adik tumpang sekali. Office adik pun dekat situ kan?" Pelawanya tanpa ku sangka. Aku sekadar merenung... Isy mamat ni... sesuka hati jer membuat tawaran mega. Kena pelangkung dengan wife dia kang baru tahu... "Tak payah nak fikir banyak lagi. Jom masuk. Nanti jalan jem pulak." Suara Kak Anis sudah kedengaran sambil tersenyum. Nak tak nak aku masuk gak ke dalam keretanya. Syukur alhamdulillah.... tak perlulah aku buat senaman kaki pagi ni.

Dalam pada itu minda ku mula buat perancangan. Melihatkan jam di tangan, aku sure mesti sampai awal.... so boleh lah ajak 'DIA' pi breakfast.... Aduh! Aku kepingin sangat nak menjamah ROTI CANAI... since last week rasanya.... Ah! kenapalah dengan aku ni. Malam tadi pun aku just menyumbatkan rongga perut ku dengan kerepek pisang yang entah kurun ke berapa si Yana tu beli. Bukan malas nak masak, tapi mood ku tak ada... menjuman terus dalam sebuah penantian yang aku dah tahu tak akan ada perlaksanaannya. Heran gak aku dengan diri aku lately ni... tah kenapa aku rasa macam nak 'DIA' luangkan waktu untuk aku, walaupun sekejap.. at least ada.... Ah! Parah ni.... Sebelum ni tak pulak aku rasa canggini.. Apakah sebab dah lama 'DIA' tinggalkan aku membuatkan aku terasa ingin di sayangi dan dimanja.... Tambahan pulak next week insyaAllah along dan angah akan berangkat ke tanah suci. Lagilah aku rasa sepi dan sayu yang memang sengaja ku tahan dari terzahir. Nak antaq depa pun aku tak punya keberanian. Aku dihambat rasa takut... takut kalau tragedi lama berulang lagi.... Aku takut kalau-kalau aku tak terima semula insan yang ku hantar.... Ah! Perasaan ini sebenarnya masih lagi fobia dengan apa yang telah aku alami... entahlah.... sukar untuk aku terangkan apa yang aku rasa dan alami. Kalau tak silap pendengaran aku semalam, 'DIA' kata hari ni 'DIA' halfday... coz petang nanti nak attend interview, katanya nak study... Erm study apa ekk..... tak kisahlah.... aku pulak masih lagi menyimpul doa di dalam hati agar ada panggilan darinya yang hadir.... semalam salah aku gak tak inform 'DIA' pasal ni, tapi kan plan ni tetiba je datang.... macam bidan terjun ke masuk ke minda aku. Macamana lah aku nak beritahu dia.... lainlah kalau malam semalam 'DIA' call aku.... So... aku just menanti dan terus menanti pada sesuatu yang sure tak pasti samada menjadi atau sebaliknya........ Fahamkah 'DIA' apa yang aku rasa kini.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home