Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, November 28, 2007

Kain Oh Kain…..

‘Cantik baju you hari ni….. my favorite colour lagi. You beli kain tu kat mana?” Tegur seorang teman sambil tangannya membelek baju yang tersarung di tubuh ku…

“You nak suruh I bangun ke…. “ Tanyaku tersenyum sambil bangun lantas berpusing ke kiri dan kanan. Sesekali aku melangkah ke hadapan ala-ala catwalk seorang model yang sedang memperagakan baju koleksi terbaru.

“Dah mula lah perasan….. pantang di tegur… Dah! Rentikan aje Catwalk ko tu.Nanti tergeliat kaki baru tahu. Dah la pakai kasut tinggi 3”.” Sue sudah menghamburkan kata bila melihat aksi spontan ku. Dia mara ke meja ku bila terdengar komen Puteri@Put sebentar tadi. Dia turut sama membelek baju yang tersarung di tubuhku.

“You beli kain ni kat mana? Ni jenis Chifon kan. Mesti mahal. Actually, I memang suka kain jenis ni. Selain dari lembut dan sejuk, ianya cantik. Tak susah nak jaga.” Cik Put masih lagi dengan komen yang belum berakhir. Aku dah ketawa. Sue sudah menghilang entah ke mana. Mungkin boring dengar member puji baju aku kot..... hehehehehehe what ever lah.....

“You beli kat Gulatis ke?” Tanyanya lagi bila melihat aku masih tidak menjawa apa yang disoal.

“I tak mampu nak ke gedung kain macam tu Put dan tak pernah masuk pun. Setakad lalu tu adalah. Actually I beli kat Nagoya. Murah je.” Terangku jujur. Memang aku tak pernah sekali pun menjejakkan kaki ke gedung yang disebutnya sebentar tadi biarpun dah ramai member yang menyebut bila ada yang bertanya perihal kain dari baju yang mereka pakai.

“Berapa semeter harga kain ni?” Cik Put masih belum puas dengan soalan perihal kain yang kini tersarung di tubuhku.

“Agak-agak you berapa?” Aku mengulum senyum…. Saja nak lihat skill dia bermain price puzzle.

“Erm RM10 to RM15.” Tekanya penuh keyakinan.

Aku tergelak mendengar harga yang disebutnya. “Tak sampai ke paras tu. Well! Masa I beli kain ni dijual dengan harga RM6.00 semeter. So I beli 4 meter. So RM6 x 4meter bersamaan dengan RM24.” Aku membuat pengiraan matematik. Serentak itu jari Put sudah sampai ke tanganku. Satu cubitan terhadiah untuk formula pengiraan yang ku perturunkan tadi.

“Sure lebam lengan I you cubit.” Ucapku sambil menyelak lengan baju menunjukkan kesan dari cubitannya yang sudah meninggalkan tanda.

“Sorry… sorry… I tak bermaksud… tapi geram dengan you. Suka main-main bila I tanya.” Lengan yang bertanda di usapnya. Mungkin mengharapkan tanda tersebut nyah dari tubuhku.

“It’s okey Put. Kalau you tak cubit pun memang badan I ni mudah sangat tinggal kesan lebam. Sometimes without any reason. So don’t worry ek. You tak perlu naik lori.” Tawaku sudah kedengaran. Wajahku direnungnya.... seakan mencari penjelasan dari ayat yang baru meluncur dari ulas bibirku. Aku just buat tak kisah..... tak bereaksi langsung....

“I macam tak percaya lah baju you berharga macam tu. You tipu I yer.” Eh! Tak sudah lagi ke minah ni pasal isu kain dari baju yang aku pakai. Put…. Put….

“La betul… kalau you tak percaya, I surgest balik kerja hari ni, you terus pi Nagoya. Lagi pun dah gajikan. Ha! Borong selagi ada since you dah kata you suka. I tak kisah even you buy same colour as mine. Boleh gak jadi boria atau uniform tak rasmi untuk company. Amacam.“ Aku membuat usul yang disambut dengan gelak tawanya.

“Iyerlah…iyerlah…. Nanti I nak pegi lah. Nak tengok betul ke apa yang you cakap. Kalau betul, boleh lah I beli.... Okey lah.. dah lama I kat tempat you. I naik dululah. Nanti boss I cari pulak.”

“Kalau you pegi, tolong jangan borong sampai habis... tinggal sikit untuk I yer. Btw, you turun kat tempat I ni sebenarnya kenapa… nak jumpa boss I ke?” Aku mengajukan soalan. Heran gak. Dari tadi tak pulak dia kata apa-apa selain dari isu kain.

“Ha’ah yer… kenapa I turun kat tempat you? I pun tak pasti… Tak kisahlah. Anggap je ni sessi lawatan tak rasmi, lagi pun dah lama kan I tak jumpa dan sembang dengan you dan dapat juga I tahu di mana kain ni you beli. Honestly… cantik you pakai… serba biru lagi…..Okey lah… I naik dulu. Nak keluar lunch. Erm you tak keluar lunch ke?” Tanyanya sebelum beredar….

Aku tak keluar LUNCH…… hehehehehehee as usual…. Aku kan PRINCESS OF BISCUTE...

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home