Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, November 28, 2007

Buah Langsat di pagi hari....

Pagi lagi aku dah pungut Buah Langsat. Entah macamanalah boleh jadi canggini…. Hari ni aku pi keja naik Train Putra Lrt…. Dah la tadi aku lewat keluar dari rumah… semuanya gara-gara malam tadi hujan lebat especially kat my private room… Rasanya aku lena dalam pukul 03.30 pagi kot… dan terjaga pukul 06.30… Kelam kabut aku di buatnya….. Aduh! Nasib gak sempat subuh… kalau lah arwah mama ada, mesti tak jadi canggini. Baju tak iron lagi…. Rasa cam nak amik EL je hari ni… tapi bila fikirkan tiket flight boss ada dalam drawer aku, so terpaksalah aku batalkan hasrat yang tiba-tiba datang tu. Mungkin orang fikir aku ni dah jadi workaholic person dan lebih utamakan kerja dari segalanya… Erm betul ke…. Entahlah aku tak tahu and no comment once it comes to other persons opinion. Setiap orang punya pandangan dan persepsi tersendiri terhadap apa yang aku lalui dan lakukan.. Tak kisahlah kan….

Naik aje train aku terus layan mata….. tah camne aku boleh terbabas ke ISS…. Tengok bintang… tengok bulan.. Aduh! Syioknya…. Apa lagi aku pun terus lah melayan pandangan mata yang tak terzahir pada ucapan….. best wa cakap sama lu….. terawang-awang je rasanya… terapung dan diapung dengan segala keindahan…. Cuma tak sampai ke matahari aje lagi… tergerak gak nak teruskan perjalanan ke planet Pluto…. Iyelah alang-alang dah sampai ke ISS…. Apa kata… heheheheheee teruskan aje ke Pluto… tapi takut pulak tak kesampaian… so akhirnya aku laypark je kat ISS cam biasa…..Tiba-tiba aku terdengar sesuatu…. “Stesyen Taman Bahagia”… Automatik aku buka mata…. Ya Allah Huakbar…. Aku kat bumi lagi rupanya… Dalam train pulak tu… tapi kan… mataku dah mula melilau… Alamak… Kat mana pulak aku ni… Ah! Sudah…. Aku toleh kiri kanan… tak nampak langsung wajah-wajah yang familiar di pandangan. Semua macam tengok aku... mesti heran…. Dah la lelap dalam train cam lena kat rumah, bila jaga gabra tak tentu hala. Tanpa fikir panjang, aku terus keluar dari train dan nyaris lagi nak tersepit sebab pintu tu dah nak tutup. Aku buat bodoh je bila aku toleh kebelakang terlihat ada sorang makhluk ni geleng kepala. Woi! Aku bukan alien sesat lah…. cuma penumpang yang pastinya lepas ni akan pungut Buah Langsat akibat dari kealpaan aku yang merelakan mata dibuai lena…. Aku turun ke bawah dan tanpa fikir panjang terus masukkan tiket untuk keluar dari kurungan tu. Sekali lagi aku terkujat sebab tiket aku kena reject... Ah! Kenapa pulak dengan mesin ni. Ingat aku tak bayar ke…..pepagi hari lagi aku dah membebel….. Jam sah menunjukkan 08.30 pagi…. Kalut ni…. "Cik, tiket cik ni sampai ke KL Sentral je… ni dah stesyen lain." Terdengar penjelasan tanpa pinta yang datang dari seorang makhluk. Ha! STESYEN LAIN...... Kwang... Kwang... Kwang..... "Maaflah… sebenarnya saya dah SESAT…. Saya terlena dalam train dan tak sedar hingga terlepas dari stesyen yang sepatutnya." Dalam malu aku mengakui kesalahanku… Tu lah… orang sediakan train sebagai kemudahan pengangkutan, bukan katil bergerak… padan dengan muka aku. "Macam ni lah cik. Cik keluar ikut hala sini than beli tiket baru untuk ke KL Sentral." Aku sekadar menurut tanpa banyak songeh. Setelah tiket baru ku perolehi, aku terus melangkah tapi sempat lagi mendengar makhluk itu menyambung kata. "Kali ini harap tak terlajak hingga ke Terminal Putra pulak yer. Btw nama saya Muhammad Fuad dan cik pulak." Ha! Nama aku… heheheheheheh nama saya… erm sekadar senyuman yang menjawab soalannya itu dan aku terus berlalu……..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home