Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, November 30, 2007

Apa ertinya ekk…

Aku sekadar memandang sejambak bunga ros yang diletakkan di atas meja ku. ‘Apa ni?’ soalku pada member yang membawa. ‘Hai! Tak kan dah tak kenal bunga.Tu lah buat lagi kerja sampai tak tahu apa yang berlaku di sekeliling’ Jawabnya selamba. Wajahku dipandang penuh tandatanya. ‘Iyalah aku tahu bunga, tapi sapa punya. Kenapa tiba-tiba letak kan meja aku?’ soal ku lagi. ‘Kalau dah letak kat meja ko, maknanya ko lah yang punya. Aku tak kira… sebagai upah membawa dari tingkat 10, aku nak sekuntum dan sebiji coklat yang cantik tu.’ balasnya pantas. Aku masih lagi kaku. Bunga yang tersadai tidak ku sentuh. Seakan ada racun yang sudah disemburkan di situ yang bisa meranapkan jari-jemari ku. ‘Orang dapat bunga suka, yang ko ni termenung. Ko kenapa sebenarnya Mir?’ tanya memberku itu. ‘Aku tak tahu sapa yang bermurahati bagi bunga ni kat aku’ bunga yang cantik itu masih ku renung. Sapa punya kerja lah ni…. ‘Kad yang terselit kat situ untuk di baca, bukannya sebagai perhiasan. Bacalah. Penat je orang tu letak.’ Aku ambil dan baca….. Berkerut dahi ku dengan apa yang tertera…

yang tiada jangan di cari ..yang ada harus dihargai supaya bila ianya pergi, kita masih punya kenangan pengubat kerinduan.... Apa pun ingatan dalam doa usah sekali-kali kita lupakan. Salam perkenalan.

-Emil Hisa-


Sapa pulak makhluk ni…. Rasanya aku tak kenal sesapa pun dengan nama ni…. Ah! Sudah…. Puas ku paksa minda berfikir, tapi jawapannya tetap TAK KENAL….. Ahhhh biarlah… tapi cantik gak bunga ni….. ‘Sapa bagi Mir?’ Pertanyaan memberku mengejutkan aku. Ada lagi minah ni kat sini…. Aku dah tersenyum sorang-sorang.’Woi! Ada wayer putus ke. Orang tanya dia senyum. Ko ni kan, betul ke tidak… tak kan bercerai dengan best friend terus jadi camni… parah betul… tu baru best friend… kalau pakwe agaknya dah tersadai kat spital bahagia’ Bebelnya bila melihat aku masih dengan muka selamba. ‘Okey sebagai tanda terima kasih sebab hang sudi bawakan bunga ni kat aku, aku bagi kat hang sekuntum.’ Ucap ku sambil menyerahkan sekuntum bunga ros yang segar itu ke tangannya. Dia mula tersenyum. ‘Thank you. Boleh lah aku letak kat atas meja aku. Berseri lah sikit’ Aku tersengeh melihat tingkahnya dan aku kat mana pulak nak letakkan bunga ni… tapi kan… apa sebenarnya erti sejambak bunga ros yang aku terima ni…. Aku masih keliru…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home