Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, October 30, 2007

Moga Tabah.....

Aku tak tahu nak cakap apa… lebih pada terkedu dan tergamam.. Sms yang aku terima jam 10.00 malam dari DIA sudah cukup menghumban diriku pada kenangan lama…. ‘MY MOM dah masuk ICU petang tadi. I'll be back awal pagi sbb tunggu kak dr Sabah’ Rasa macam terbang semangat yang baru hendak pulih dalam diriku…. Tak semena airmata ku merembas kembali turun… aku tersedu tanpa punca… Entah mengapa aku terbayang wajah mama dan papa serta apa yang menimpa diriku dan keluarga…. Memang aku maklum Mama DIA memang sudah lama diacah ketidak sejahteraan… tapi entahlah…. Aku masih lagi fobia dengan berita sebegini lebih-lebih lagi kak long sendiri baru sahaja keguguran baby dari kandungan… aku tiba-tiba diburu ketakutan. Entahlah… rasanya tahun ini aku benar-benar teruji dengan kehilangan…. Pemergiaan orang-orang yang aku sayang…. Rasa macam dah tak sanggup nak dengar lagi…. Tapi aku tahu sebagai insan biasa, apalah kudrat kita dalam menahan takdir dan ketentuan yang telah ditetapkan keatas setiap dari kita…. Dalam rembasan airmata aku tetap berdoa moga DIA tabah menghadapi situasi sebegini… Memang aku yakin dan tak mungkin akan pertikaikan ketabahan dan kekuatan jiwa anak muda ini…. Malah takala aku dihambat duka dulu… dia juga yang setia memberikan kata-kata semangat agar aku tidak terus hanyut dan lemas dalam gelora rasa…..

Apa yang boleh aku bantu….. apa yang boleh ku lakukan….. keadaan ku tidak mengizinkan untuk membacakan surah yassin dari kejauhan ini… Ah! Situasi yang sama sewaktu aku menghadapi saat getir pemergiaan mama dan papa…. Hanya doa yang mampu ku panjatkan semoga mereka sekeluarga tabah dalam ujian ini….. Ya Allah…. Lindungi lah DIA dalam perjalanan…. Dan kalau KAU izinkan, aku ingin berkongsi apa yang DIA rasa sepertimana yang pernah dilakukannya pada dariku dulu……


Pagi ni sewaktu aku dalam bas, aku terima satu sms ‘I’m coming to work today. Nanti ambil halfday. Kak x dpt flight awal dari Sabah’ Ooohhh DIA tak balik lagi… erm aku just reply… ‘Jumpa sat ni’…. Tak sampai lima minit aku mendapat balasan ‘tak janji’ Than port tu bertukar dari DIA pada along ‘DIA belum balik SP lagi.. so rasanya idea along semalam boleh diguna pakai.. Erm tolong hantar kat office boleh? Aku menanti dengan sabar dan tak lama kemudian…. ‘along kat puchong ni… jalan jem sikit, nanti along try but not promise… anyhow I’ll try my best to take it and send over to you.’ Aku sekadar mengeluh… macamana ni… nak balik rumah ke… sempat ke… aku mula bersoal jawab sendiri…..tapi akhirnya aku just redho lagi pun aku tak pasti samada DIA dan nak jumpa aku ke tak….. Sampai office kalut aku dok capai phone.. try nak call DIA, tapi boss aku pulak dah dulu beri satu assignment urgent pada aku… ‘Please… I know it not time yet, but….’ Boss aku menggantungkan ayat dengan muka serba salah… aku tahu apa yang bermain di mindanya dan dengan senyuman fail yang berada ditangannya berpindah ke tanganku…. ‘It’s okey boss… give me couple of time’ ucapku akhirnya. Setelah selesai, phone dimeja berbunyi.. dari number yang tertera aku sudah mampu menduga siapa…. Perbualan kami lebih berkisar pada keadaan maknya.. bukan lagi seperti petang semalam sessi luahan rasa dan keterkilanan aku dengan sikap member seunit dengannya…. But this morning.. issue itu sudah ku tinggalkan entah kat mana…. Biarlah apa yang depa nak fikir… as long aku dan DIA tahu di mana paksi kami bertaut… other persons peduli apa… cewah…. Apa yang penting sekarang ni lebih pada keadaan mak DIA dan aku tahu walaupun DIA sedaya mampu cuba menzahirkan yang DIA tenang, tapi sedikit sebanyak kerisauan tetap mengacah.. .semua tu cuba disembunyikan dari terkesan dan terlihat pada pandangan orang lain… Itu lah DIA yang aku kenal dan salah satu dari sikap dan sifatnya yang mula aku pelajari dari sehari ke sehari… Jam 09.30 along called dan tanyakan direction ke office aku…. Sampai juga abang aku tu… alhamdulillah… apa yang aku pinta kini sudah ada pada ku dan aku juga telah khabarkan pada DIA… insyaAllah on the way ke airport nanti DIA akan singgah sat kat office aku untuk mengambilnya…. Dan along pulak.. ‘Sampaikan Salam along pada DIA… suruh DIA tenang dan jangan putus berdoa moga allah berikan yang 'TERBAIK' untuk mak DIA‘ Itulah pesan along yang akan ku sampaikan bila aku jumpa DIA nanti… dan dari aku apa pulak… Erm nantilah aku bisik sendiri kat DIA…hehehehe boleh gitu… ;-) Apapun doaku tetap bersamanya dan DRIVE CAREFULLY TO SP..... please take a very good care dan hidup baik-baik.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home