Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, October 29, 2007

Jadi ke....

Hari ni sebenarnya aku ada undangan tak rasmi yang entah mampu aku realisasi kan atau sekadar meneguk ayaq sarsi kat warung tepi jalan. Dalam pada rasa lambat lagi, rupanya… dah tiba pun tarikh tu… 29 October 2007, sepertimana yang dah dinyatakan pada aku sebelum syawal lagi.. undangan tak rasmi tu pun dah dibuat sealiran dengan pemberitahuan tempohari. Seharusnya Trisya pun ikut sama terlibat, tapi last minute dia pulak terpaksa bercuti… so tinggalkan aku terkontang kanting seorang…. Dalam mengira degup jantung yang makin deras derapananya…. Aduh!Kenapa lah aku ni mudah betul gabra dan diserang virus takut…. Kata Trisya tadi takut aku tak bertempat…. Bukannya nak pegi kandang ghimau…. Tak juga suruh pi berperang… Pi makan je…. So tak lah hari ni aku makan sebikut yang dok tersadai kat meja bersulamkan air ribena… sesekali biaqlah sebikut tu rehat pulak… dan satu gelaran baru yang dianugerahkannya pada aku…. PUTERI BISKUT…. Hampeh punya kawan…..

Pagi tadi aku dah terima sms…’Dah sampai office… Hari ni pakai baju color apa….’ Aduh! Terhenti kejap nadi aku dengan soalannya tu sebab hehehehehe aku mana ada buat baju yang khusus untuk raya. Untung juga malam tadi kak long yang macam tahu-tahu je apa yang berlegar di minda menghulurkan beberapa pasang baju kurung pada ku bila lihat koleksi baju yang aku lambakkan diatas katil mencari kesesuaian dan kepadanan untuk ke majlis itu nanti… [itu pun kalau keberanianku mencapai tahap maximum atau dia bertindak nekad dan bijak rembat aje aku bawa pegi…..] Awalnya aku fikir sessi pinjam meminjam lagi, tapi bila kak long kata it’s belong to me… aku tersengih aje…. Dalam hati terdetik juga… bila pulak lah kakak aku ni dok tempahkan baju untuk aku... ‘Sorry kalau tak memenuhi citarasa adik dan terbesar sikit sebab kak long agak-agak je masa suruh Aunty Jihan buatkan’ Ucap kak long akhirnya. Apa pun aku amik je sambil mengucapkan terima kasih. Satu persatu aku acukan ke tubuh… kak long dan si cilik yang entah bila sampai hanya memandang dan tiba-tiba…’Mak chu pakai yang inilah… cantik… sesuai dengan mak chu. Pi lah try…. atau mak chu nak pakai kebaya….’ Giatnya sambil tersenyum. Mesti dia teringat akan story yang pasal incident dalam bas yang aku ceritakan pada along. Sepasang baju kurung berbunga mawar diunjukkan pada ku… kak long pun turut sama menganggukkan kepala tanda setuju dengan idea Puteri Arrisya Dayana. Ceh! Anak sedara aku ni dah pandai jadi advicer nampaknya…. Aku telek baju tu… Erm! Boleh tahan gak, aku try sarungkan ke tubuh… sambil buat catwalk yang tak begitu menjadi yang memburaikan tawa kak long dan Yana serentak… Dan akhirnya hari ni… apa yang menyaluti sekujur tubuh milik ku…… hehehehheheheh ;-)

Kini aku just nantikan tindakan seterusnya dari DIA… aku dah nekad… kalau DIA tak jemput aku hingga pukul 01.30 pm, aku akan teruskan dengan plan yang tiba-tiba sahaja nanti datang dalam minda…. Mengikut rentak kaki dan kata hati….. Jadi kita tunggu N3 yang seterusnya selepas ini…..

Psssstttttt DIA sempat inform aku yang hari ni dia benar-benar dalam mood raya dengan SEPASANG BAJU MELAYU warna purple tersarung kemas di tubuhnya…. Mesti tampak segak dan tampan…. Apakah aku berpeluang menyaksikan sendiri dengan mata atau sekadar bayangnya yang sekadar hadir takala aku pejamkan mata cuba membayangkan dirinya… Entahlah…..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home