Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, October 22, 2007

Ingat ke.....

Erm kenapa aku tak masukan sebarang N3 sepanjang Syawal tempohari… sebabnya tak ada sebarang kenangan yang menarik atau indah yang mampu aku kongsi dengan korang. Kenangan yang masih terpahat di ingatan tak lain dari pada kesedihan sekeping hati yang bagai telah diparut ke dalam mangkuk duka dan luka. Erm nak kata apa kan… sebab tu lah aku tak mahu masukkan sebarang N3 berkaitan dengan Syawal coz ianya sekadar menghoribblekan diri dan keadaan aku sejak malam hingga lah berlarutan sampai aku mengakhiri cuti. Sekejap okey… lama aku K.O.. Macam gak sebikut yang selalu aku sumbat kan ke dalam perut bila terasa lapar…. Dah… drop je topic tu… sat ni mahu pulak banjir workstation aku ni kalau citer dan gebang lebih-lebih…

Well.. sebenaqnya aku masih didakap ke confiusan dengan sikap aku sendiri… Awatlah aku ni jadi seorang penghitung…sejak bila pulak aku seakan menguasai bahasa figure …. Menghitung kehadiran tarikh yang hanya aku sorang aje yang sibuk…. Apa pun entahlah…. Memang dari semalam lagi aku rasa cam nak abaikan aje… buat tak kisah dan tak tahu seolah tarikh hari ni langsung tak wujud atau kalau wujud pun tak memberi sebarang pengertian khusus buat aku… ala cam tarikh-tarikh yang lain juga lah…. Sebab tu la aku halang naluri yang seakan meronta agar aku titpkan email via sms seperti mana tibanya tarikh-tarikh yang telah sudah. Saja nak lihat sejauhmana kepekaan ORANG KAT SANA a.k.a DIA terhadap apa yang aku rasa. Pagi ni naluri dan hati aku bagaikan sepakat untuk tak mahu terima usul yang aku buat malam semalam…. Ditolak mentah-mentah tanpa sempat ditenggekkan di atas tungku pertimbangan…. Aku harus menitipkan email untuk wish DIA sepertimana yang lazimnya aku lakukan. Namun hari ini aku berjaya mengawal keadaan dengan tidak menitipkan sebarang wish pada orang yang terlibat meskipun tadi kami dah keluar lunch sama-sama dan aku bangga sebab at last aku berjaya seret Trisya untuk turut sama. Sebenaqnya dah lama aku nak temukan sahabat baik aku tu dengan DIA yang selama ini just bertentang suara dan menadah telinga dengar cerita dari aku sahaja. Hari ni… YES… depa dapat bertentang pandang pulak…. dan sepertimana yang aku jangka, Trisya punya persepsi tersendiri terhadap dirinya yang buatkan aku terjebak dan terpenjara dalam rasa serbasalah… CEH!Hampehkelapa.com tul……

Erm betul ke…. Sesuatu tu tak semestinya dizahirkan… yang penting INGATAN itu tetap ada…. cuma maybe kesukaran melafaz kata menjadikan ianya sekadar berlegar dihati dan minda… Tapi terkadang dalam sesetengah situasi, rasanya ungkapan itu perlu juga dizahirkan walaupun hanya sebaris ayat…. Maybe bagi sesetengah orang rasa cam ala… perkara remeh je tak penting pun…. Lebih-lebih lagi bagi LELAKI, namun bagi aku sebaris ayat yang terungkap itu sudah cukup memberikan seribu malah berjuta-juta makna dan pengertian…. Tapi erm tak kan kita nak paksa pulak kan… segalanya perlu lahir dari keikhlasan yang datangnya dari dalaman kita sendiri…. So Mir…. Jangan dok berharap sangat…. Just take it easy… kalau DIA dah kata INGAT akan peristiwa disebalik tarikh 22hb yang hadir hari ni… So.... terimalah seadanya….. usah sesekali meminta lebih dari apa yang mampu dan mahu disedekahkan…. Sebaliknya bersyukur justeru hingga kini DIA masih mampu memperuntukkan seberkas kesabaran dalam menghadapi kerenah dan tingkah dari engkau yang berbagai ini….. Dah lah… pujuklah hati engkau sendiri… tak salah kalau engkau buat apa yang telah engkau lakukan seperti mana dibulan-bulan yang telah lalu……


Erm… eh! Banyaknya aku guna perkataan ERM… hehhehehehehhe next Monday office DIA buat non-official function untuk Jamuan Hariraya…. Actually untuk STAFFs aje lah... tapi dari sebelum raya lagi DIA dah maklumkan pada aku… dan dah menginvite aku untuk hadir bersama…. Memandangkan DIA macam tahu-tahu je yang aku ni minah gabra… dia suruh aku seret SiTrisya sama.. malangnya Trisya pulak terpaksa mencutikan dirinya untuk satu perkara yang tak boleh dielakkan… So on that date and day, tinggal aku sorang-sorang…. Erm apa keputusan aku… PERGI atau TIDAK….. sekali lagi kata-kata temanku memenjara diri…. He really want you to be there…. Kalau selama ini DIA sedaya mampu memenuhi apa yang engkau inginkan, mengapa permintaannya yang satu ini tak mampu engkau penuhi. Lagi pun bukan DIA suruh engkau masak… just go there and eat…. dan lagi DIA pun dah setuju kan untuk penuhi satu lagi permintaan engkau supaya DIA mengayakan SEPASANG BAJU MELAYU pada hari tersebut… Kan engkau juga yang nak sangat tengok DIA pakai SEPASANG BAJU MELAYU..... Sure DIA akan kelihatan segan bergaya dan akan buat engkau... hehhehehehee..... ayat tu ko fikir sendirilah ekk.... ;-) So apa lagi Mir…. This is the time for what you want to see from him. Think about that…. Don’t be selfish dan sesekali cubalah buat DIA rasa gembira dan bahagia dengan memenuhi apa yang DIA minta dari engkau……Tak salah rasanya kan….. Aduh!... aku benar-benar teruji dan iuji…… Apa keputusan aku………PERGI atau MENGHINDAR dan MELARIKAN DIRI…….

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home