Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, October 23, 2007

Erm 2la... Gatal mulut lagi….

Sekarang ni kat office aku tengah hangat dengan issue baru… The 2007 Biennial Dinner bulan depan… bukan apa…. Iyerlah every two years event ini akan disambut dengan keperbagaian tema mengikut otak orang yang menjadi organizer tu….

Semalam pun aku dah dengar dari member aku yang dia dipilih secara paksa untuk menyertai gengs lain untuk acara FASYEN SHOW… WOW! Sure Glamour giler member aku tu dan sudah tentu aku akan tumpang gumbira serta bahagia coz orangnya tak lain dan tak bukan adalah SAHABAT BAIK aku sendiri merangkap dan menangkap segalanya istilah kawan yang ada dalam kamus global dunia sekarang.. cumanya aku cam tak berapa nak yakin yang minah sorang ni boleh menseriuskan wajah dan tingkahnya…. Aduh Trisya….. bagaimana kalau ko dok gelak-gelak masa tengah buat CAT WALK nanti…… apa pun kalau dia boleh mengawal keseriusan itu, aku adalah orang pertama yang akan surport dia untuk acara tu nanti. Bagai melayang kejap minda aku ke satu situasi yang masih belum terzahir pada reality…. Mesti cantik Trisya waktu tu sebab dia ni memang memiliki ketinggian yang diperlukan dalam ketegori MODEL sekarang…. Namun malam tadi aku terima sms dan bagai sudah ku jangka… ‘Mir! Aku dah cakap ngan adik ko tu… aku nak tarik diri.. tak nak memalukan diri berjalan terliuk-liuk cam orang tak cukup bulan kat atas pentas….. ‘ Akhirnya keputusan yang disuarakannya tika menjamah makan tengahari semalam sudah direalisasikan… aku sekadar tersenyum… mengerti sejauh mana keupayaan teman baik aku tu dalam mengontrol tawa dan gelaknya… Trisya… Trisya…..

Masa lunch tadi committee untuk majlis penuh prestaj itu bertenggek dan berbincang ditempat aku untuk staff di bahagian tax membuat persembahan. Waktu tu aku tengah best mangadap biskut bercicahkan air ribena, tah kenapa mulut aku ni gatal beri cadangan [sebabnya cadangan yang depa buat cam tak best je.. tak sudah ngan nak menari dan sketsa yang asyik nak membanggakan company…. Uhuuuu cam tak ada perubahan dan idea baru je… ] Aku cadangkan depa buat taridra… Tarian + drama… dan lagu Mentera Semerah Padi + Ulek Mayang jadi lagu pengiringnya …. Aku teringat sebenarnya waktu aku terlibat dalam program pertukaran Belia Antarabangsa sewaktu alam study dulu dan itu lah yang kami buat untuk present Malaysia di mata dunia.. cewah… ha! Jangan tak percaya…. Aku yang cam Gozila Malaya ni pernah terlibat dengan tarian…. Hehehehehe… tapi waktu tu aku ni bak kata cek CT, REBUNG lah lagi… sekarang ni dah jadi BULUH MERIAM….. waktu tu kami gabungkan kebudayaan yang ada di Negara kita…. Permainan Wau bulan,Gasing, tarik upih dan pancak silat digandingkan untuk memantapkan persembahan bersesuaian dengan lagu yang dipilih. Di samping itu untuk menjadikan ianya bertambah best, kami juga telah mengadunkan bersama perubatan menggunakan ulek pinang… Ha! Korang tahu tak macamana… ala kalau ada lagu Ulek Mayang sure acara tu ada… boleh kata cam cerita di dalam tarian lah aceknya…. Dan nak tahu, persembahan kami tu telah mendapat sambutan yang cukup hangat dari delegasi negara-negara lain…. malah kami terpaksa ulang tari semula bagi sessi rakaman untuk disiarkan dalam program MHI…. Hehehehehehehehe.. aduhai saleha.. banggonyo makcik….. dalam keterujaan aku menstorykan pengalaman lampau, aku tak sedar sebenarnya aku dah menyediakan ruang jerutan tali gantung buat diri aku. ‘Kalau macam tu, apa kata kita suruh Mir yang ajar.. iyerlah since dia yang terlibat dalam acara tu dulu… for sure tak jadi masalah pada dia yang lebih arif dari kita yang tak tahu ni kan.’ Aduh! Terjelepuk rasanya jantung aku gugur…. AKU disuruh mengajar depa…… Dah ilang akal apa ke…. Yang lain dah mula senyum-senyum.. dan tah kenapa boss aku pulak sesuka rasa masak kicap je menyampuk… 'Ya lah… I thing you should join them on behalf of our division. At least we have sumone in that night…..' Lagi bertriple lah rasa yang bukan lagi tiga rasa cam ikan yang aku makan semalam, tapi tah berapa puluh juta rasa dok ada la ni… Isyyyy tak nak la aku…. ‘Ala sorry lah…. Sebenarnya bunga tari tu pun I dah lupa….tak boleh nak recalled semula…' hahahhaahaa alasan yang kureng bernas dan tak munasabah, tapi peduli apa aku….. Tak Nak La aku…… akhirnya committee team bla dari meja aku sambil tersengeh-sengeh… ‘Mir, kami rasa cadagan awak tu boleh diguna pakai dan bersedia untuk tindakan seterusnya…’ Ceh! Sempat lagi….. kutukku di dalam hati......

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home