Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, September 24, 2007

Tarikh itu.....

22 September 2007

Erm tarikh ni hadir juga….. Apa yang istimewanya tarikh ni …. Well ada sumthing happen sebenarnya pada tarikh ni, tapi rasanya tak perlulah aku perkisahkan…Maybe ianya hanya penting untuk aku sahaja yang mengingati, tapi bukan untuk orang yang turut sama terlibat. Tak kisah lah….. macam gak Aiman tak kisah kan…. Lagi pun macam yang teman-teman selalu labelkan buat diri aku. Fanatik dengan tarikh…. Aku tak nak komen apa-apa sebab aku yakin setiap individu punya sesuatu tabiat yang maybe pelik pada orang lain.Apa pun tarikh ni memang payah nak aku lupakan…. Sebabnya betul-betul istimewa dalam konteks sama macam tarikh-tarikh penting yang hadir dalam hidup aku. Macam gak tarikh ulangtahun hari kelahiran… mesti kita akan ingat kan….. cuma malangnya aku tak dapat nak wish atau ucapkan jauh sekali menzahirkan segalanya. Jadi aku just pendam dan diamkan….

Malam sabtu yang lalu, kaki aku kejang lagi tika lena membuatkan aku terpaksa bangun seperti malam-malam yang telah sudah. Menangis aku sendirian menahan rasa sakit yang bukan sedikit azabnya. Teringat pada mama…. Kalaulah mama ada… pasti aku tak akan menghadapinya sendirian.Dalam limpahan hujan yang membanjiri pipi, aku merenung diriku.Lewat kebelakangan ini aku kerap mengalami berbagai situasi. Tiga hari yang lalu, kedua-dua lenganku lebam tanpa sebab.Kini kekejangan pula yang aku alami. Aku seakan gagal menganalisa segalanya…..pernah juga aku terbaca, kekejangan boleh disebabkan kekurangan calsium dalam tubuh….. tapi bagaimana pula dengan lebam-lebam yang tiba-tiba hadir di lengan tanpa rasional sebab musababnya…. Aku sekadar mengeluh. Risau dengan keadaan diri yang perbagai. Apapun aku tetap mengunci bicara. Tidak satupun ku khabarkan pada along, angah mahupun kak long. Aku tak mahu mereka susahati. Sudah dua malam berturut-turut aku mimpikan mama dan papa…. Rindu ku pada mereka bagaikan membuak dan memuncak…. Hatiku jadi gelisah dalam debar bila hati ini teringat bersama rindu yang kian merimbun…. Sering aku tertanya-tanya… sihat kah mereka…. Tempohari along ada khabarkan yang mama dan papa agak kurang sihat. Risau aku rasa…. tapi apa yang boleh aku lakukan…..sekadar berdoa moga mereka sejahtera hendaknya.

Hari Sabtu yang lalu, seluruh keluarga ke rumah kak long. Aku pulak ngelat ke Jln TAR… aduh pening rasanya dengan sekelian makhluk yang entah turun dari planet mana….. akhirnya aku laypark di toko buku, melihat kalau-kalau ada novel yang menarik hati dan minat ku. Sedang aku leka, telefonku menyanyi. Sudah ku jangka panggilan ini pasti akan ku terima. Terdengar suara Mak Engku mengajak aku ke rumah untuk berbuka. Ah! Serba salah aku jadinya. Bukan apa… aku segan betul nak ke sana lebih-lebih lagi aku tahu 22hb tu hari ulangtahun perkahwinan Mak Engku. Sure semua ahli keluarganya akan hadir, namun ajakan Mak Engku memang tak bisa ku tolak seperti lazimnya. Dan akhirnya aku tiba juga ke mahligai mereka….. masih sempat ku cari hadiah yang ku rasakan sesuai untuk wanita itu. Seronok melihat kemeriahan majlis yang disediakan malah Mak Engku dan Pak Engku masih tampak anggun dan segak.Kala itu aku benar-benar teringatkan papa dan mama….. rindu ku semakin menyiksa…..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home