Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Thursday, September 20, 2007

Sebuah Bicara

Hidup ini sebenarnya indah, biarpun kita tak dapat apa yang kita mahukan. Terkadang kita bisa ditinggalkan dipertengahan jalan dalam sebuah perhubungan. Kita terpaksa mencari arah untuk terus melangkah meski sakitnya hanya tuhan yang tahu. Namun berbekalkan redho dan pasrah, kita tetap akan mampu bangun dan terus berusaha untuk bertatih dan kembali melangkah untuk mengikut arus kehidupan, justeru kita sedar DIA penentu segalanya……

Erm .... lama aku merenung kata-kata yang tiba-tiba melintas di minda. Lewat kebelakangan ini berbagai perkara yang hadir menziarahi perjalanan hidupku. Dari sudut kerjaya.... aku mula dilabel sebagai WORKAHOLIC PERSON oleh angah dan maybe juga along. Aku tahu depa tak puashati dengan cara aku memenuhi tuntutan kerjayaku. Ya! Aku juga sedar... waktu lapang ku bagaikan sudah tandus biarpun belum kontang. Bukan mahuku keadaan sebegini, tapi aku tak ada pilihan.... orang tak akan faham atau maybe akan kata... 'ala! since from begining you dah create keadaan macam tu, that's why lah jadi macam tu' Entahlah... aku tak tahu nak explain bagaimana lagi.... tapi memang lately ni tugasan ku bagaikan over limit..... semua perlu ku selenggarakan... biarpun hakikatnya aku sendiri terkadang rasa tak daya... letih dan penat sudah acapkali memenjarakan diri.... namun aku tetap cuba bertahan... Trisya dah mula bising... aku tahu sahabat ku yang sorang tu bimbang andai aku kembali tersadai di hospital memandangkan condition aku memang belum pulih sepenuhnya.... Sorry Trisya... bukan aku mengabaikan tiap pesanan dan kata-katamu... tidak juga ku anggap ianya sebagai satu ledakan bedilan bebelan.... aku tahu kata-kata itu hadir bersama perasaan sayang yang wujud terhadap diriku dari sudut hatimu. Biar kau tidak mengungkapkan, tapi aku tetap dapat merasakannya. Thanks Trisya..... aku terlalu menghargai segala keperihatinan yang selama ini tak pernah luput dari hatimu terhadap diriku.

Sejak akhir-akhir ini hubungan aku dengan 'DIA' bagai terduga.... ada sahaja yang berlaku... tak kiralah dari sudut apa sekali pun..... tempohari, terluah juga rasa yang selama ini dipendamkannya. TAK FAHAM, HAMPA DAN SAKIT HATI bila mana terjadinya perselisihan faham antara aku dan 'DIA'. Iyer... mungkin salah aku.... rasa yang sukar untuk ku buang dari mengusik kolam hati..... Erm CEMBURU... apakah itu istilah paling layak aku gunakan... tapi rasanya tidak..... sebaliknya lebih kepada satu rasa KESEDIHAN.... aku rasa 'DIA' tak kan faham apa yang melingkari hatiku. Bukan niatku untuk mengwujudkan satu situasi yang mengundang rasa kecewa diakhir pertemuan, tapi aku tidak mampu berpura-pura bila hati ini mula diusik rasa. Entahlah.... Apa pun kalau 'DIA' mengerti bagaimana bermaknanya 'DIA' pada aku, pasti 'DIA' akan tahu bahawa 'Menyakiti hatinya samalah seperti aku melapah hatiku sendiri dan itu adalah perkara paling akhir yang mungkin akan aku lakukan. Selagi aku terdaya, akan ku cuba untuk tidak menguris biarpun secalit luka yang boleh membuatkan 'DIA' rasa kecewa......' Apapun aku just nak 'DIA' tahu bahawa aku terlalu menghargai apa yang selama ini telah dilakukannya untuk diriku. Keperihatinan, pengorbanan dan segalanya..... tak daya untuk ku balas semua itu. Mungkin aku gagal menzahirkan segalanya di penglihatan, tapi jauh di sudut hati, aku tak pernah lupa..... cuma maafkan diriku justeru aku mungkin tak berupaya jadi seperti yang 'DIA' ingin atau harapkan.....

Terkadang aku bertanya sendiri..... mampukah aku terus menjaga hati insan-insan yang aku sayang seperti mana yang aku inginkan biarpun pada waktu yang sama hati aku bagai dikelar-kelar dan dicorak dengan segala paten duka dan luka..... apa pun aku tetap berusaha.... berusaha untuk terus melihat insan-insan yang aku sayang bahagia dan gembira. Justeru kebahagiaan dan kegembiraan yang mereka rasa akan membuatkan aku rasa puas walaupun kala itu mereka mula menjauh dan mungkin tidak lagi bersama aku....

Aku bukan teman 'Sempurna' yang sering dicari, bukan juga rakan 'Terbaik' diantara semua yang 'DIA' miliki, tapi yang pasti aku akan tetap terus mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan agar betah melingkari dirinya.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home