Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, September 25, 2007

Penjara BICARA

Sakitkan rasa diri bila apa yang biasanya jadi rutin tiba-tiba terhenti tanpa sebarang signal… itu lah yang aku rasa. Dari pagi aku cuba redakan resah yang sudah mengacah hati dan emosi. Minda pulak mula lah buka gelanggang soal jawab… KENAPA DAN MENGAPA…. Namun aku try gak relax… nasib baik hari ni aku agak sibuk sikit. Bila boss aku sibuk, bermakna kesibukan aku akan turut sama bertambah… Schedulenya perlu di update dengan sebaiknya. Jangan ada overlapping meeting dalam hari dan waktu yang sama…. Dan aku kena bijak mengadjustkan masanya untuk the next meeting. Menyusun semula schedulenya mengikut kepentingan yang perlukan kehadirannya. Awal lagi boss yang sorang lagi dah letakkan draft discussion minta aku tolong taip supaya lebih kemas. Maklumlah tulisan yang boleh ku kategorikan sebagai cakar ayam, masakan sesuai untuk diagihkan pada managers yang lain. Mahu jatuh reputasinya. So aku mulakan segalanya…. Memokuskan minda untuk memahami tulisan yang masih belum mesra alam dengan diriku. Iyerlah… banyak shortform yang digunakan buat aku termenung.. cuba memahami dan bermain tekateki…. Alhamdulillah…. Siap gak segalanya sebelum dia masuk ke bilik meeting.

Than aku bergegas pulak ke tingkat 15 untuk mendapatkan tax booklet yang clients minta… dua tiga kali gak lah aku terpaksa berulang alik atas alasan kena cari dulu sebab tak tahu samada booklet tu ada lagi ke tidak… Mencungap gak lah rasanya. Nak tunggu lift lambat sangat, dan aku pulak nak cepat… so akhirnya aku just berlari panjat tangga… termengah-mengah bila sampai ke sana…. ‘Kenapa ni Mir! Macam kena kejar jer…’ tanya member bila lihat keadaan ku. ‘Ala! Bukan ko tak tahu minah sorang ni. Mesti kes dia panjat tangga.’ Aku cuma sengeh mendengar member sorang lagi yang dah bermurahati tolong jawabkan bagi pihak aku. ‘Belajar-belajarlah tunggu lift tu Mir. Bukannya lama sangat…. ‘ setelah dapat apa yang aku nak, terus aku chow… lagi lama kat situ, lagi banyak yang bakal dianugerahkan pada aku. Walau apa pun.. thanks my dear friends atas keperihatinan kalian tu… aku hargai sangat….. kemudian aku teruskan dengan rutin biasa aku. Called clients untuk remain pasal payment dan renewal date. Tak nak nanti mereka mengalami masalah bila nak access ke program yang kami sediakan.

Kini… waktu breakt.. sepatutnya aku rehat… tapi minda aku bagai tak reti nak rehat… mula melangkah pada medan persoalan yang sudah terbuka sejak pagi…. Dan sampai ke saat N3 ini aku buat, aku masih dibelenggu penantian dalam sebuah penjara pertanyaan… Entahlah… apapun I have no right to ask for a call and that person have no wrong to be quite. Terserah kan lagi pun itu kan hak individu Cuma sakitkan bila diri dan hati tiba-tiba dipenjara serentak tapi lebih menyakitkan bila ianya terpenjara dalam satu tandatanya yang tiada jawapannya…… Erm tak apalah… maybe aku kena belajar menerima dan menghadapi segalanya bermula dari saat ini…. ’Erm maybe dia sibuk Mir… sibuk dengan schedule meeting dan segala tugasan yang perlu diberi perhatian lebih dari pada call engkau…Don't judge sumthing using your emosi dan cuba lah jadi sahabat dan teman yang memahami dalam pemikiran yang positif terhadap apa jua yang dilakukan atau terpaksa dihadapi. Terima seadanya apa yang diberikan.’ Itulah bisik hatiku sendiri.... Ya... maybe waktu dan hari ini dia sibuk..... it's okey....

4 Comments:

  • At September 25, 2007 at 1:30 PM , Blogger roy said...

    Dah call waktu break tapi call kena reject 3 kali..tahu mira tengah merajuk atau sewaktu dengannya..sorry ...tapi ada 'hal' yang berlaku di ofis yang memerlukan iman..

     
  • At September 25, 2007 at 2:54 PM , Blogger Qaseh Bidadari said...

    sabar lah sayang,sedikit ujian diberikan...nak uji dimana tahap kesabaran...

     
  • At September 25, 2007 at 3:40 PM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    mana ada merajuk... tak main lah nak merajuk-merajuk... brutal princess mana boleh merajuk... Erm apa hal.. Sorry Iman... hari ni kelam kabut sikit busy giler... nasib baik lum giler, tapi nyaris nak kena kepit ngan lift... :-(

     
  • At September 25, 2007 at 3:46 PM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Ha betul apa kata mama ranggie tu... sabarlah sayang... cewah! Iman siap ada SAYANG lagi tu... ni yang buat jeles tahap dewa ni... apa pun tak kisahlah... psttt mama.. nasihat sikit kat anak mama tu... biaq kebal kesabaran di hati dia.... ;-)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home