Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, September 28, 2007

Padan Muka AKU.... ^ _ ^

Sesuatu yang agak lucu tapi serius berlaku pada aku… sebenarnya since yesterday lagi, cumanya aku yang tak perasan… untuk pertama kalinya dalam sejarah… aku mencatatkan rekod tak bayar bill phone selama 4 bulan… dan natijahnya bukan line aku sorang jer yang kena bar… sebaliknya line yang bersangkutan dengan aku…. Sapa lagi kalau tak PUTERI Ariesya Dayana…. Kesian gak aku tengok muka cemberut dia masa aku balik semalam…. Nampak je muka aku terus dia tembak ngan soalan ‘Mak chu, napa tak bayar phone bill, tengok line Yana pun dah kena bar… tu lah bergayut lagi cam orang utan kat Sipilok….’ Cewah! Mulut comel tu…. Pandainya mengomel….aku just gelak je… makin panjang berdepa-depa muncung dia bila aku masih boleh gelak-gelak. Sikit pun tak terbias kerisauan di wajahku.’Awat yang kalut sangat ni…Yana nak call boyfriend ke?’ sengaja aku melancarkan serangan balas berunsur usikan. Wajah comel itu sudah mula masam… aku tahu dia marah. ‘Relax la Yana…. Sorry key.. makchu betul-betul lupa nak bayar… tapi tak sangka pulak sebenarnya dah 4 bulan tak bayar bill… Kesian kan kat Maxis, dapat customer macam makchu. Okeylah, selewat-lewatnya hari Sabtu makchu settle semuanya… don’t worry… after a few hour, sure Yana boleh call boyfriend Yana… atau Yana pinjamlah phone walid… sure walid bagikan…. boleh lah call dia… tak pun suruh dia call Yana. You still can received called my dear even can’t make any call. Ala bukan selalu…cuma kali ni aje.‘ usik ku bersulam usul yang sudah ku duga akan direjectnya. ‘MakChu ni…. ‘ aku makin galak ketawa. Lucu lihat kegabraan dia yang melebihi apa kerelaxan aku menghadapi situasi ini… Aku pun heran kenapalah aku tak kalut walaupun hakikatnya phone aku tak boleh buat any call out. Apa pun dalam otak sudah merangka agenda sebelum isu bill aku settle kan. ‘Boy, esok mak chu pinjam phone yer….’ Aku mengalih pandangan pada anak buahku seorang lagi. ‘Mak chu nak bawak pi opis ke? Mana boleh… nanti kalau Mak Chu bawak phone boy, boy nak guna phone apa… ‘ Ewah Budak ni! Tak padan ngan kecik… tahu gak guna phone…. ‘Key, tak pe. Boy tak bagi Mak Chu pinjam, jawabnya duit raya tahun ni setakad sampul kosong je lah… atau pun erm….RM1 cukup kot….‘ aku tersengih… nak lihat sejauhmana umpan ku mengena. ‘Ala Mak Chu ni. Mana aci… key lah… Mak Chu boleh guna phone boy, no hal…. tapi sewalah… erm tak mahal.. kira sedara... tambahan RM50 dalam duit raya…. ‘ wajahnya cukup selamba…. Aduh! Budak sorang ni….. bijak juga rupanya…. Kak long, along dan angah yang sedar awal sekadar mendengar sudah memuntahkan tawa dengan gelagat kami. Aku pulak yang tarik muka masam kelat…. ‘Tu lah.. next time jangan cuak bayar bill..ni tak.. sampai 4 bulan. Heran gak baru la ni depa nak bar line adik...' aku sekadar tersenyum mendengar komen ngah…. Dan hari ini, aku rembat gak phone anak buah aku coz’ aku tak punya pilihan memandangkan malam ni maybe aku engage ngan majlis berbuka puasa anjuran office… dan tentunya aku perlukan phone yang aktif….. Hai! Meningkatlah jawabnya budget duit raya untuk boy hanya kerana kecuaian aku sendiri….

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home