Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Saturday, September 08, 2007

Office oohh Office

Waktu n3 ni aku masukkan... aku masih lagi kat office... seawal jam 07.00 aku dah tiba untuk gantikan boss aku yang dah tak larat... kesian, dia baru je balik.... pagi tadi sempat gak dia call dalam kul 06.30 minta tolong aku datang awal sikit untuk pastikan semua material untuk brainstorming pagi ni berjalan lancar.... katanya they all work very hard yersterday... unexpected situation..... Well! Macam tu setiap tahun... dan rasanya tahun ni teruk sikit dari yang telah lalu. Apa pun aku faham... bila bertugas di TAX department, cabarannya lebih banyak dari department yang lain.... aku pun macam dah terbelajar dari pada boss dan managers yang agak rapat dengan aku. Banyak gak ilmu secara tak langsung depa alirkan... dari penerangan, pengaduan dan cara solutian terhadap pertanyaan yang sering dihamburkan oleh client... Aduh! Pening gak kepala lebih-lebih lagi aku memang alergik sikit ngan figure ni..... So seperti lazimnya once the order come from my boss, it's a bit hard for me to said NO. Bukan aku ni jenis mengampu, tapi sebab boss aku ni jenis yang boleh bertolak ansur dan tak berkira sangat. Jadinya aku pun tak kisah untuk membantu mana yang aku daya. Sampai kat office, tempat pertama jadi persinggahan adalah meeting room. Memastikan staff admin sudah laksanakan mengikut apa yang aku dah terangkan dalam email sebelumnya. Than aku check material yang dah ada kat situ. Tengok samada jumlahnya mencukupi atau sebaliknya. Than aku juga jadi TEALADY tak rasmi bila lihat formcup semalam masih ada lagi kat atas meja. Sure akak-akak tealady tu belum sampai... Ah! Tak kisahlah. Lagi pun bukannya berat sangat... bukan aku kena angkut kayu balak pun. Setelah aku berpuashati dengan apa yang aku lihat, aku bergerak pulak ke bilik training di tingkat 8. Kerja yang sama ku lakukan... Tak sampai 1/2 jam.. beres... Phone aku menyanyi .... terlihat biasan nama MY BOSS... aku senyum.

" Hello my dear! Where are You." terdengar suara lemahnya. Senyuman dah mengacah di bibir ku. Kesian.... desis hatiku simpati.

" Hai Boss! I'm in the office now. Checking everything for this morning brainstorming session. Where are you actually? "

" I'm at home. Sorry, I can't wait or come to help you. I'm too tired. " Keluhnya lemah.

" It's okey. I can manage doing it alone. Don't worry. Just take your deep rest so you feel much better after that. " Memang aku tak sampai hati nak minta boss aku datang. Tahu tentu dia letih bangat setelah seharian di office.

" We face with one issue quit difficult this year. Easy to discuss but hardest to make decisions. That’s why we finished so late. " Terangnya tanpa di pinta.

Aku sekadar jadi pendengar. Faham.. one big shot macam dia sure tak boleh lari dari c2ac sebegitu.... Erm susah juga jadi orang yang berpangkat besaq ni....

" Key, I need to go now. Take my bath and sleep. By the way, what your plan today. If you want to clear sumthing for our movement to new office, please left out all the boxes. We located sum1 to help us on Monday. Don't do it by yourself. I know you will do what ever you think once nobody monitor on you. But I really hope you remember your condition still not recover enough for that. " Sempat lagi dia berpesan sedangkan aku sudah mengulum senyum. Aduh boss aku ni, cam tahu je apa aku nak buat.... tapi bila melihatkan keadaan yang masih tak banyak berubah sedangkan waktu yang aku ada kurang dari 5 hari. Maybe aku tak akan ikut sepenuhnya remainder bersulam nasihat itu... apa pun tengoklah apa yang daya aku lakukan.

Tak lama lepas tamat conversation dengan boss, satu lagi panggilan aku terima. Erm dalam nak pegi kedai beli Gas tu pun dan lagi dia mencelah called aku.... Iman... Iman.... speechless aku jadinya.... apa pun aku hargai ingatan dan keperihatinan dia terhadap aku dalam apa jua situasi yang aku hadapi. Tak kira riang atau duka... tawa atau tangis... dia tetap cuba menzahirkan waktunya sedapat mungkin. Hari ni aku tak tahulah pukul berapa pulak giliran aku untuk meninggalkan office.... ermmmmm tah lah....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home