Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Monday, September 24, 2007

Kombinasi yang best....

Semalam aku memang keletihan. Semuanya gara-gara malam minggu aku berjaga sampai ke subuh…. Apa lagi kalau jam dah menginjak ke angka 12.00 tengah malam, jawabnya memang payahlah aku nak pujuk mata ni untuk beradu… maybe sebab dah terbiasa since waktu study dulu, so sekarang semua tu macam dah tak boleh nak ubah lagi… jadi kalau aku berhajat nak lena, baik lah sebelum pukul 12.00.

Berbuka semalam, aku yang kena masak…. Keseluruhan menu berbuka adalah hasil tanganku… cewah… bangga lah konon.. macamlah aku ni terror sesangat… Well! Nak buat macamana.. dah semua tak ada kat rumah… dah tu main tinggal2 note aje…. Mahu tak mahu terpaksa gak la aku mengerjakan apa yang di suruh. Kalau ikut aku.. senang aje… nasi putih + telur dadar + kicap… should be enough…. Atau kalau nak menu yang lebih mudah dan ringkas… Biskut cicah Air Ribena… sure tak sampai 10 minit pasti dah terhidang. Apa pun aku terlajak lena petang akibat hujan yang mencurah.. nasib baik gak ada JAM LOCENG bergerak yang tiba-tiba berbunyi. Kalau tidak… jawabnya tadah telinga aje lah dengar syarahan perdana percuma dari angah.

So ini lah hasilnya…. Kami berbuka dengan nasi putih, daging masak kicap, sayuq campuq dan sup tauhu…. Yang ditemani oleh Sirap bandung selasih….

Tapi bagi aku pulak.. aku lebih teruja dengan kuih bahulu yang kak long bawak balik.. siap ada tumis bilis lagi… jadi orang lain berbuka mengadap juadah yang aku masak, aku pula mengadap bahulu bercicahkan tumis bilis dengan air apa lagi kalau bukan ribena.. cuma kali ini aku campur dengan cincau… YUMMYYYY sedap wa cakap sama lu……

2 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home