Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, September 25, 2007

KetUpaT... oHhh keTuPat

Semalam sesuatu yang agak lucu tapi menghiburkan berlaku... awal pagi aku dah terima kejutan...

Iman : Hello.. Assallammualaikum. Mir kat mana….

Aku : Waalaikummussalam…. Erm kat mana lagi.. bumi lah especially kat office.
Aku terdengar dia ketawa… Isy mamat sorang ni tak sudah dengan galak… tapi aku rasa lega sebab yakin mood dia pagi ni agak ceria… Alhamdulillah….

Iman : Well, Iman on the way nak ke office Mir.Nanti Mir turun yer. Tunggu kat belakang.

Aku just puzzle… erm apa hal pulak mamat ni nak jumpa aku pepagi hari…. Apapun aku turun gak… maybe ada sumthing kot, kalau tak tak de maknanya dia nak redah jalan yang jem tu. Aku mula berjeda sendiri dengan hati dan emosi.

Sampai ke tempat yang diarahkan, aku masih lagi tercari-cari. Hai! Mana pulak lah mamat sorang ni. Tak sampai lagi kot…. Bisik hatiku, tapi mataku pantas pulak terpandang ke arah keretanya yang dah tersadai kat situ

Aku : Ha! Kenapa….

Iman : Tak ada apa-apa.. Just nak bagi ni pada Mir…Dia menghulurkan satu enverlope yang tertera nama company ku… Ceh! Enverlope pun guna recycle punya….dah tu company aku pulak…. Desis hati ku.. Aku menjengah untuk melihat isi yang disumbatkannya. Ya Allah Huakbar…. KETUPAT rupanya… tapi bukanlah ketupat yang boleh di makan…. Sebaliknya kelongsong KETUPAT dari reben berwarna…. Dia dah mula mengukir senyuman sambil tu terdengar tawa kecilnya. Maybe lucu agaknya lihat wajah aku yang agak terkezut.

Aku : La! Ni aje…. Ingatkan apa lah tadi….

Dia masih lagi tertawa…. Isy mamat ni ….. awatlah yang suka sangat gelak… Apa! Aku ni tengah jadi badut sarkis ke… rasanya pertanyaan yang aku ajukan bukanlah dalam ketogeri soalan lucu bin kelakar… tapi dia pulak tak sudah gelak… musykil aku….

Iman : Nanti boleh lah gantung kat tempat Mir… biar semangat nak Raya tu terasa lebih sikit.

Aku hanya tersenyum… memandang kelonsong ketupat tu, mengingatkan aku pada leteran mama coz sampai ke saat ni aku masil lagi tak lulus dalam ajarannya yang satu ini. Tak pernahnya menjadi kelonsong ketupat yang aku cuba buat sampaikan mama dah give up untuk ajar aku. Malah along dan angah pun pernah kata, jari aku ni bukan jemari seni dalam anyaman sebab both of my big brother memang MASTER giler dalam tugas ni. Tapi kan bagus juga sebab setiap kali tiba waktu nak menganyam ketupat, aku tak pernah masuk dalam senarai…. Cumanya aku agak malu dan segan dengan Iman… tak sangka pandainya dia buat kelonsong ketupat…..tapi kan kalau dia kirim kat aku ketupat yang dah siap di rebus, lagi bertriple sayang aku kat dia… hahahahahahhahaa

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home