Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, September 19, 2007

^ _ ^

Banyak sebenarnya yang aku nak tarikan di sini... since dah lama aku tak merenda kata dan menyulam tinta di Istana Kaca aku yang macam dah suram je.... lately ni ruang dan kesempatan bagaikan amat mahal dan tak mampu ku beli. Segalanya cukup terbatas.... kesibukan dunia membuatkan aku sering diserang dengan teguran dari abang-abang ku. Apa pun aku still lagi buat muka sardine.... bukan tak memikirkan apa yang depa kata, tapi aku bertanya sendiri apakah aku punya pilihan.... kalau benar aku punya pilihan, sudah pasti pilihan aku adalah untuk berada di rumah melaksanakan segala yang tak berkesempatan aku lakukan sebelumnya. Entahlah.... rasanya makin ramai yang mula tak faham akan diriku..... Kata angah, aku sekarang ni macam dah kena virus Workaholic..... bagai tak kenal dan tak mengukur keupayaan diri dengan segala yang cuba ku laksanakan.... along masih tak mahu cakap dengan aku... kak long yang jadi perantaraannya... aku tahu along marah pada aku gara-gara kelewatan aku pulang tempohari.... Aduh! Banyaknya hati dan perasaan yang perlu aku jaga.... banyaknya jiwa yang perlu ku pelihara.... Bagaimana pulak dengan hati dan jiwa aku.... fahamkan along dan angah tekanan yang dihadapi oleh diri ini... mengertikah along dan angah mengapa aku jadi sebegini....

Petang semalam satu sms tersisip di handphone aku.... 'tlg lah balik awal :-( ' Aku terkedu diulit rasa terharu.... bukan kocak gembira yang mengusik tasik hati, tapi kekesalan lantaran selama ini aku sudah acapkali merompak keperihatinan dan mungkin kerisauan dari insan lain terhadap diriku.... Namun sebentar tadi, hati kembali berkocak..... 'Sms semalam tu bagi pihak along' ungkapan simple yang sudah mampu menyentuh terus tangkai hati ini.... aku terdiam..... speechlees dari segala sudut.... MIR...! Jangan biarkan diri kau diulit KEPERASANAN walaupun ianya tak perlukan bayaran... YOU ARE NOTHING FOR HIM..... pesanan yang dititip tidak membawa sebarang makna buat pengirimnya.... so better learn sumthing from now.......

4 Comments:

  • At September 19, 2007 at 2:30 PM , Blogger roy said...

    cempaka biru,

    sms petang semalam adalah ikhlas dari aiman suruh mir balik awal kerana sudah lima hari berbuka di ofis dengan sekadar biskut dan air rebena saje...org lain sibuk meredah jam semata2 untuk berbuka di rumah..jawapan petang tadi adalah hanya gurauan dan jawapan sepontan apabila soalan cepusmas diajukan pada aiman..sorry mir, aiman tak bermaksud untuk meguris perasaanmu..

     
  • At September 20, 2007 at 1:46 PM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Wondering Sumthing.... SEJAK BILA TUKAR NAMA... DO I MISS ANYTHING???? :-(

     
  • At September 21, 2007 at 9:17 AM , Blogger roy said...

    dalam biodata gmail, first name letak nama ayah..so bila pos komen, sistem pick up first name..itu aje..bukan tukar nama pun..blm sempay baca n3 lagi...9.26, 21/9/07

     
  • At September 21, 2007 at 12:25 PM , Blogger pu3Chempakabiru said...

    Nak sempat macamana... kalau lahar PINATUBO tengah tunggu waktu untuk muntah dari Kawah hati..... Bawaklah bersabaq lebih sikit.... YES!..Easy to said tapi susah dan payah untuk orang yang menghadapinya. Apa pun fikirkan yang terbaik untuk diri... kemarahan di bulan ini datangnya dari acahan emosi dan gangguan naluri... so waktu ni lah nak test kekuatan diri dalam mengawal segalanya..... sorry... teradvise lebih pulak.... just nak yang terbaik untuk orang tu.....

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home