Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Wednesday, September 26, 2007

Acah-acah Hati….

Entah kenapa tiba-tiba aku kembali jadi cengeng….. krital jernih mula pecah dan berderai… kalau Trisya tahu mesti dia marah aku macam hari tu masa keadaan aku horrible hingga terpaksa meminjam bahunya just to cry on.… Entahlah… aku nak cuba tak nak jadi cengeng… nak cuba tuk jadi kuat…. Aku tak nak krital jernih ni pecah lagi lantas terlihat dipipi than tentu akan merobek hati, tapi terkadang aku tak mampu… Benar kata Trisya… lately ni aku bagai tersampuk dengan kata-kata hati…. Terikut dengan bisikkan emosi. Aku seolah tak mampu nak kendalikan dua eleman yang sudah tentu-tentu milik mutlak aku…. Sepatutnya depa yang kena dengaq cakap aku, bukannya aku… namun tahlah… kenapa aku jadi canggini…. Kenapa aku terperangkap dalam keadaan yang sukar untuk ku terjemah dan aku fahami…. Ah! Trisya, maafkan aku…. Tentu ko frust tengok aku cam ni kan… Well Trisya.. aku sedar, kena kuat…. Aku kena tabah… tapi dari mana ketabahan dan kekuatan itu harus ku gapai….. entahlah… erm dari awal pagi tadi aku dah plan nak amik halfday leave…. Rasanya gegaran resah dalam hati ni macam dah tak daya aku nak bendung walaupun hadirnya sesekali…. Macam gegaran amaran tsunami je lagaknya… tapi kalau tsunami pun sure dalam dasar hati…. Mesti tak siapa akan lihat atau rasa kecuali aku…. Namun bila aku ajukan pada boss, lama dia renung aku… aku tahu dari semalam lagi dia kebusyan dan aku pun terikut sama dengan kebusyan dia…. ‘Are u really need to go’ saolan yang diajukan membuatkan aku serba salah. Tak pernah selama ini dia mempersoalkan kalau aku tiba-tiba nak amik cuti, tapi hari ini… Erm aku terdiam. Bagai tandus segala kata. ‘ I know, you not my formal secretary, but you done grate job all this time until I feel much comfortable since I’m become ED. You know why?? because I have you. My entire schedule goes smooth when you are around and I really appreciated what ever you done even it’s not your scope of works. This pass few days was my busy day and if can, I want you to be around. It doesn’t mean I'm not allowed you to go if you really need to.’ Aku jadi makin bersalah…. Tak sampai hati pulak aku nak teruskan plan yang aku dah buat bukan sebab aku nak mengampu, tapi boss aku tak pernah minta sesuatu dari aku.. tak pernah halang kalau aku nak cuti last minute, cuma kali ni jer yang lain sikit. ‘Don’t worry boss, I’m still around when you back from lunch.’ ucapku dengan senyuman. Borang cuti aku tarik semula lantas keluar dari biliknya. ‘Mir, thanks a lot for your kind understanding of my situation.’ Lama direnung muka ku… tapi aku masih betah mempamirkan senyuman. Ah! Kenapa aku terlalu mengikut desakan naluri…. Aku harus cuba mengawalnya…..

Apa pun hati ku tetap rasa yang kian hari aku kian jauh… jurang dan jarak yang terbina makin luas diantara aku dan dirinya… iyer… aku tahu kesibukan mula merantai kami… kesibukan juga kian membelenggu ditambah dengan perbagai permasalahan dalam kerjaya… semua itu bagaikan factor penyumbang pada apa yang kini terjadi. Well! Aku sedar.. tak seharusnya aku meminta apa-apa darinya…. Malah aku sepatutnya lebih memahami segala situasi yang mendatang dari masa ke semasa. Mana mungkin dia boleh memperuntukkan segenap waktu untuk ku…. Ah! Entahlah…. Sampai bila aku dapat bertahan dengan segala yang sedang enak meneroka ruang hatiku ini….Mungkin juga kerana di permis baru ini aku jauh terpisah dari Trisya…. Tercampak jauh dari teman-teman rapatku memberikan lebih banyak ruang untuk segala yang aku rasa terus meneroka hati dan naluri. Namun aku sedar…. Apa pun aku seharusnya menghadapi segalanya… Moga allah memberi kekuatan dan ketabahan buat diriku untuk mengharungi hari-hari yang bakal mendatang

1 Comments:

  • At September 27, 2007 at 3:09 PM , Blogger Qaseh Bidadari said...

    mungkin ini adalah ujian dr NYA pada kamu berdua...sabarlah..sesungguhnya syaitan amat suka pada perpisahan,penceraian dan permusuhan..bersabarlah menghadapinya kerna dgn cara itu saja,syaitan akan kalah...

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home