Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Tuesday, August 28, 2007

Segalanya......

Tak terucap kata.. Tak tergambar rasa.. Tak terfikir di minda.. Apa yang berlaku.. Di luar kemahuan fikiran.. Sesekali ku cuba untuk menjauh.. ku cuba untuk mengelak.. Tapi aku tak mampu.. Makin jauh aku pergi... makin sakit rasa hati.... rindu ini ada di mana-mana.... Biarlah begitu.. Biarlah kita saling mengetahui.. Kerna antara kita masih ada rasa,ada kasih,ada sayang yang tidak terucap......

Aku ingin menjadi seperti Siti Khadijah
Yang agung dalam memelihara sebuah rasa cinta
Memperjuangkan segala harta yang dimilikinya
Ke jalan FISABILILLAH

Atau seumpama Siti Aisyah
Mengabdikan diri dalam setia
Tiada kenal rasa payah
Menerima segalanya dalam redho dan pasrah

Atau bagai Siti Fatimah Al-Zahrah
Akur tanpa helah
Dalam tiap ujian dan dugaan yang mendatang

Dan bukannya aku ingin
Menjadi penggoda Fitnah
Dari sejarah Siti Zulaikha
Menggongcang kemakmuran dan keharmonian
Istana kasih sayang dan cinta
Milik insan lain

Sewaktu debu menjadi merah
Aku ingin mengutip serpihan sabar
Mencantum segalanya
Agar terbentuk hamparan kecekalan
Di hati yang sudah lama tercarik
Dalam paten luka dan duka
Yang dulunya pernah menyerlah
Dari catatan hidup Siti Sarah

Ingin aku membekukan rasa tabah
Bagaikan Siti Hajar
Yang menggendong Puteranya
Yang masih merah
Di tengah terik gurun Pasir Sahara

Ya Allah...
Hanya kepadaMU ku serahkan segalanya
Aku pasti setiap yang berlaku ada sebabnya
Tidak ENGKAU jadikan sesuatu itu tanpa hikmah
Cuma kala ini aku masih lagi teraba dalam kesamaran
Mencari apakah yang tersirat dalam segala yang telah tersurat
Pengiring hidupku yang kian menuju kepadaMU.........

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home