Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Friday, July 13, 2007

Satu panggilan......

Malam tadi sedang aku asyik melayan penjelajahan minda dalam merangka plot untuk garapan ilhamku, tiba-tiba telefonku mengalunkan lagu Mungkir Bahagia dari Hazami.... melihatkan perkataan Private Number yang tertera, bagai menggamit satu rasa yang sukar untuk aku luahkan.... Lantas aku biarkan sahaja deringan itu mati dengan sendiri.... tapi ternyata pihak yang satu lagi tidak putus asa makanya telefon ku berlagu kembali.... dan akhirnya.......

Aku: Hello.... Pusat tempahan keranda dan perkhidmatan gali kubur... boleh saya ambil tempahan anda.....

Aku terdengar tawa di hujung talian dan dari suara itu aku sudah dapat menduga sapa pemanggilnya.

Roy: Hello... aku belum nak mati lagi dan sejak bila engkau buka bussiness sedemikian... Wah! Satu usaha yang bagus dan brilliant... tak ramai yang boleh memikirkan arah business sedemikian. Tawanya masih bersisa. Pasti gembira tahap cipan sebab dapat kenakan aku semula... Chis... Hampehkelapa.com betul mamat sorang ni.....

Aku: Erm apa hal ko telefon aku malam-malam hari ni.... aku mengubah hala bicara... malas melayan loyarburuk yang sudah ku ketahui tahap maxsimumnya.

Roy: Hai! Aku dah tak boleh telefon ko ke.... Well, aku tahu lah ko sekarang ni tengah bahagia..... Dia masih ketawa.... aduh... entah apa lah yang lucu agaknya.....

Aku: Roy, ko kat mana... dah lama tak contact aku, tiba-tiba malam ni ko muncul.... macam biskut lah ko ni..... Ha!Mesti ada apa-apa yang ko nak minta aku tolong, kalau tak ko tak kan wujud di waktu-waktu macam ni kan.....

Roy: Aku kat KK sekarang ni.... biasalah. Ke tempat client.... Macam ko tak tahu kerja aku ni macamana.... Erm sebenarnya memang aku nak minta tolong sikit dari ko.... Itu pun kalau ko sudi nak tolong aku.... Suaranya sudah mula mendatar...

Aku: Ala nak raih simpatilah tu.... Tektik lama... cemuh ku diluar sedar....

Roy: Pinjamkan aku ID ko untuk Virtual Library... aku nak cari sumthing lah... berkaitan dengan Income Tax Act.

Aku: Woi! Suka-suka hati je nak pinjam ID aku. Mana boleh.... tu dah langgar rules and regulation syarikat aku....

Roy: Ala... ko ingat diorang semua tu ikut sangat ke Rules and Regulation Syarikat yang ko banggakan sangat tu.... Not at All... and the Brutal Princess Ketegaq..... tak payah nak tunjuk baik... Dapat pahala tau kalau ko tolong aku.... Ko ni aku nak bagi pahala FREE pun ko tak nak....

Aku sekadar meregus... memang itulah cara Roy... kata-katanya tak pernah berlesen... terhambur terus walaupun aku tahu dia langsung tidak menggunakan khidmat insuran untuk segala yang diucapkan.

Aku: Roy.... ko ni kan tak berubah langsung ekk.... Kalau dulu selamba je ko tahan sijil aku dan member-member aku dengan alasan yang langsung tak relevant. Ko ingat lagi tak insiden sepanjang Program Khemah Ibadah masa di kolej dulu....

Roy: Dan ko pulak tak pernah nak respect aku sedangkan aku lebih tua dari ko. Pasal insiden tu, aku bukan sengaja nak cari pasal... tapi teguran aku tu berasas.... Dah ko dengan geng2 YoYo ko tu main ikut suka hati langkah bangku.... hingga memperlihatkan aurat yang sepatutnya tertutup. Salah ke kalau aku tegur....

Aku: Salah tu tak, cuma cara ko sahaja yang tak betul.... kenapa mesti dalam kuliah maghrib ko sebut pasal tu... ko boleh panggil kami dan beritahu.....

Roy: Sebab aku tak yakin ko dan gengs YoYo ko tu akan jumpa aku...

Aku: Tapi ko tak try lagi kan....

Roy: Memang lah aku tak try, tapi aku cukup yakin sebab ko dan gengs YoYo sentiasa punya idea untuk menjawab segala persoalan yang aku utarakan. Contohnya... apa solution yang ko gunakan untuk isu aurat dan langkah bangku tu... Dia sudah mula tertawa... dan aku pasti di layar ingatan terbayang bagaimana aku dan teman-teman mengatasi permasalah itu.

Roy: Aku betul-betul tak sangka korang akan turun dengan gaya Orang Dalam Pantang.... nak tercabut urat tawa aku bila lihat korang macam tu, tapi as a senior aku control gak.... Esya.... Esya... ko memang nakal..... tak padan dengan wajah ko comel dan cute masa tu....

Aku terkedu mendengar nama yang sudah berabad rasanya tenggelam... dan malam ini terungkap semula di ulas bibir anak muda itu.... Ahhh janganlah di ungkit segalanya... aduhhhh tak sanggup aku......

Aku: Erm dah lama aku tak dengar nama tu.... Key lah... drop that topic... erm ko nak tak ID aku... nanti aku sms kat number ko, tapi number yang mana.... Aku pantas mengubah channel lagi justeru tidak mahu dia terus berjeda.... bimbang di hati mula menggamit dan bagai terasa episod seterusnya pasti akan membuat aku terjerat.... Ahhh tidakkkkkk

Roy: Ko yang dah kuburkan mana tu sebenarnya.... tapi pada aku ko tetap Esya walaupun ko selalu nafikan.. Ko tahu betapa susahnya aku dan Ayie nak pecahkan kod nama tersebut waktu pertama kali terlihat puisi ko dalam majalah. By the way, ko masih lagi giat menulis.... Dia ketawa semula....Key, nanti aku miskal pada ko. Erm aku nak beritahu sumthing yang agak personal sikit... atau dengan kata yang lebih mudah nak sampaikan pesan orang..... Ayie kirimkan Assallammualaikum pada aku untuk di sampaikan pada ko. Kalau boleh dia nak jumpa ko.

Aku: Roy, aku penat sebenarnya... dah lewat. Esok aku kena pegi office cepat sikit sebab ada benda nak settle... apa pun Waalaikummussalam, aku masih tak bersedia dan tak mungkin bersedia untuk jumpa dia lagi... pada aku segalanya sudah berakhir dan dia tak perlu rasa apa-apa atau bimbang tentang diri aku lagi... Tugasnya sudah selesai atau dengan bahasa paling manis, hubung kami sudah bernokhtah dengan caranya... dan sekali gus menalakkan segalanya dengan talaq 3. So tak payah nak susah-susah lagi.

Persoalan yang diutarakannya tidak ku jawab malah aku tidak mahu memberi sebarang komen... tentang apa yang aku lakukan sekarang justeru aku tahu dia tentu punya cara untuk memperolehi segala maklumat yang dikehendakinya sama seperti dia memecahkan kod nama yang disebutnya tadi... Roy... Roy..... aku mengeluh tanpa sedar....

Roy: Kalau macam tu ko couple dengan aku dulu, than bila aku talaq 1 kan ko, so ko boleh lah kembali semula pada perhubungan ko dengan Ayie... camne.... okey tak idea aku..... Dia sudah memuntahkan tawa sebelum mendengar jeritan aku.... Cinabeng punya kawan......

Aku: Thanks but no thanks... Aku tak hingin punnnnnnn dah lah... aku letih..... aku nak rehat... Layan ko lagi serabut bin serabai otak aku jadinya.... bye...

Roy: Janganlah marah... aku suka tengok ko marah tapi tak tahulah masih secute dulu atau dan macam buah amra kelat..... Key... assallammualaikum... Jaga diri ko baik-baik.. nanti balik dari KK aku contact ko... Erm want sumthing from here.... just name it... I'll will find it for You.

Aku: Tak payahlah Roy... as long ko balik dengan selamat, dah cukup baik...... Ko pun jaga diri dan hidup baik-baik.... jangan nak menggatal sesangat kat sana......

Dia ketawa sebelum talian membisu. Setelah itu aku pula terbang dalam kenangan yang entah mengapa tiba-tiba datang menyapa... Ahhh sejauh mana Roy terlibat dengan misteri sebuah kehilangan dahulu.... Apakah ada sesuatu yang disimpan oleh anak muda itu tanpa aku sedar..... Entahlah....... malam tadi aku lena bersama tandatanya yang terus mempurzlekan minda dan perasaan.....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home