Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Thursday, July 12, 2007

HaPpY BiRtHDaY yang tak HAPPY

Erm hari ni tah kenapa banyak gak N3 yang dapat ku muatkan di istana kaca ku ini. Mungkin sebab aku malas nak layan kerja yang memang banyak…. Tapi sebab mood dah melencong, so tak salahkan sesekali aku turutkan…. Jajal lah pulak The Brutal Princess hari ni… sorry boss… anyhow I can’t help it….. so LAYANssssssss

Hari ni besday Trisya….. semalam aku dah hambat along untuk temankan aku carikan sumthing untuknya….. memang agak kalut sebab dah lewat dan along pula berjeda dengan deal yang langsung tak beri ruang untuk aku menolak tanpa talian hayat yang diperuntukkannya. So aku langsung tak punya pilihan dan harus menerima deal yang ditetapkannya. So as usual aku berdating dengan along hanya untuk seorang teman….. dan akhirnya aku berjaya mendapatkan sesuatu yang ku harap akan mengembirakan sahabatku itu. Balik dari pencarian itu, aku berkawat pula di dapur menyediakan apa yang along pinta…. Walaupun tidak sukar lantaran semuanya sudah tersedia, tapi disebabkan kepenatan yang aku alami, mengganggu sedikit konsentrasiku dalam menyediakan adunan untuk walnut carrot cakeku. Nasib baik juga Yana ada dan rela menghulurkan bantuan sebagai tektik ngelat untuk join along bermain scrable. Bijak gak anak buah aku tu…..dan dia juga yang memberi cadangan supaya aku memodified structure asal dengan menambah chocolate chip. Aku yang dah memang letih hanya menurut… tapi risau gak kalau-kalau tak menjadi cake aku kali ini…. siaplah budak bertuah tu kalau sesuatu tak diingini terjadi. Alhamdulillah, semuanya under control malah kak long pun kata rasanya agak berlainan dari yang dah biasa kami makan….. hehehehehe thanks Yana… idea mu memang bagus…..

Seawal jam 02.30 pagi mata ku automatic berbuka lagi… malah hari ini sudah kali yang keberapa aku mengalami keadaan sebegini… heran gak aku… sempat ku capai telefon yang setia di sisi lantas melayangkan titipan Birthday Wish buat Trisya yang tentu sedang enak di ulit mimpi… as usual, pasti aku akan jadi orang pertama yang membuat ucapan dan itulah yang ditetapkannya… terukkan kawan aku tu… bab penderaan serah aje pada dia…. sudah pasti dia tahu bagaimana cara atau kaedahnya….. apa pun tak kisahlah.. kalau itu mampu buat dia gembira di hari istimewanya, apa salah aku berkorban seminit dua kan…..

Aku ke office dengan rasa yang cukup happy…. Hadiah untuk Trisya sudah ku bungkus rapi dan juga cake yang ku letakkan di dalam dua bekas yang berasingan….. Satu pastinya untuk deparment ku dan juga Trisya dan satu lagi…. ehem… ehem… sapalah yang bertuah plus malang untuk merasa juadah ku itu.. macamlah sedap sangat….. Aku called Iman dan minta dia datang ke office ku untuk ambil bahagiannya…. Pada awalnya terkezut baboon mamat sorang tu… mana tak nya… tak penah-penah aku buat offer sebegitu pada mana-mana insan, dia boleh dikategorikan dalam golongan yang bertuahlah sebab hari ini dengan mudah aku buat tawaran…. So dalam keadaan separuh terkejut, dia bersetuju gak untuk datang dan ambil coz aku kata aku tak jamin aku mampu menahan cake itu dari dibaham oleh insan-insan yang berada di kawasanku. Setelah selamat bahagiannya ku berikan, aku terus menuju ke tempat trisya. Dalam minda sudah terangka agenda untuknya hari ini… apa lagi kalau tak CELEBRATION PARTY dan tempatnya sudah tentu PIZZA HUTS coz dari semalam tah kenapa aku terasa macam nak sangat makan makanan Italy tu. Malangnya aku ditamu kehampaan bila terlihat sign di mejanya yang tertera TRISYA ON LEAVE TODAY…… UWAAAAAAAAAA sedihnya..... sampai hati dia cuti tak beritahu aku…….. dan aku pulak terkapai-kapai sendiri dengan hasrat yang tentunya tak kesampaian…. So ke mana destinasi ku waktu Lunch nanti….. Well nobody know….. Que Sera Sera… What ever will be will be…. That place not in my mind… Que Sera… Sera……

HAPPY BESDAY TRISYA…. I LUV U MORE THAN THE WORDS… I LUV U MORE THAN THE ACTION AND MOST IMPORTANT WE LUV OUR FRIENDSHIP MORE THAN EVERYTHINGS AROUND US….. Hope you had great Besday Celebration today….. MISS YOU…..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home