Wellcome 2 GlasSlipper... So kind of you 2 stop by..

Letting go of someone dear to you is hard, but holding on someone who doesn't even feel the same is harder. Giving up doesn't mean you are weak… It only means that you are trying to be strong enough person to let it go...

Thursday, May 17, 2007

Yang best dan Yang taknyer….

Seawal jam 07.15 pagi aku dah jadi penghuni kat office aku.. memang tak ada orang, malah kakak tea lady tu pun tak nampak bayang…. Mungkin dia pun belum sampai lagi. Meja aku seperti biasa bila aku tak ada… berselerak macam kucing emergency nak beranak…. Bersepah… dan aku dah malas nak amik pot justeru itulah situasinya. Aku kemas apa yang patut. Surat dan document ku asingkan mengikut keperluan supaya senang tindakan seterusnya untuk ku buat. Pastu aku menziarah ke blog member-member… Ahhh rindu pulak rasanya tak baca celoteh mereka… mesti ada yang menarik dan menghiburkan…. Sedang best aku laypark dan membaca, talifon ku berlagu… tengok nama yang tertera di skrin sudah cukup buat aku tersenyum sorang-sorang…..

Aku : Assallammualaikum…. Hai….

Dia : Waalaikummussalam… Hai… DSana apa khabar.. dah sihat ke? Dah breakfast… Dah makan ubat…[aku terkedu mendengar soalan yang diterjah ke gegendang telinga aku]

Aku : Amboi banyaknya soalan… Yang mana satu nak jawab…

Dia : Tak ada pilihan… so jawab semuanya. [Suaranya kedengaran tegas walaupun bersulam tawa]

Aku : DSini okey je…. sihat macam biasa… breakfast belum lagi… sat lagi baru cadang nak buat oats campur raisin, ubat… erm ubat apa pulak….[aku berlagak selamba bodoh seolah-olah tak ada apa yang berlaku]

Dia : Kalau okey macam biasa, kenapa semalam MC? Sakit tu menyerang DSana semulakan. So kenapa tak nak makan ubat…. DSana dah sedekah kat tong sampah seperti selalu yer? [aku hanya mengeluh….. kenapalah mamat ni called dan rosakkan mood aku… dah tu ungkit segalanya]

Aku : DSana dah janji tak kan sebut pasal sedekah dan tong sampah kan. Kenapa mungkir janji… Belajar kat mana…. Erm Semalam DSana talifon kat office ekk.. dan depa habaq DSini MC [aku pula melancarkan serangan balas dengan soalan.]

Dia : Well, betul DSini called kat office DSana dan mereka beritahu DSana MC. Kenapa tak beritahu….[nada suaranya macam tak puashati dengan sikap ku]

Aku : Ala, bukannya teruk sangat… sikit aje… DSini cuma perlu rehat aje. After that semua kembali under control.

Dia : Iyer lah tu…. dah selalu sangat dengar alasan yang langsung tak relevant tu. [dia meregus, maybe marah dan bosan dengan sikap sambil lewa aku terhadap perkara yang satu ini]

Aku : Ni talifon just nak cari gaduh ke…. awat!!! selama ini dah busan ke idup dalam suasana aman…. Reja kat office tu dah tak dak sampai DSana perlu membuka gelanggang untuk berdebat. [tanpa sedar aku pulak terlampiaskan rasa kurang enak dengan desakannya.]

Dia diam…. dan aku juga mula mengunci bahasa… aku tahu keadaan kami sudah mula panas… Nampak sangat dia memang tak puashati sebab aku tak inform dia pasal aku MC semalam…

Aku : DSana, key.. DSini tak nak gaduh atau berdebat akan issue yang tak akan menguntungkan sesiapa. DSini minta sorry kalau DSana rasa tak puashati sebab DSini tak beritahu DSana pasal semalam. DSini tak nak susahkan DSana, lagi pun bukannya teruk sangat pun…lepas rehat, should be no problem lagi. Buktinya hari ni DSini dah boleh mai office. DSini janji, tak langgar apa sahaja yang doktor dah beritahu dan usulkan sebelum ini. Promise…. [dalam pada cuba berlembut, tak pasal-pasal aku dah memetrikan janji…ahhh. Aku tahu situasi ini tak akan buat dia mengalah lebih-lebih lagi lepas apa yang aku dah buat masa aku tersadai kat spital hari tu. Lagi bertripel ketidak percayaan dia pada aku.. uhuuuuuuu siksanya…]

Dia mengeluh… aku tak pasti apa maksud keluhan itu… apakah menerima ayat pujuk yang aku dah createkan itu.. [cewah… betul ke… heheheh lantaklah…] atau melepaskan rasa yang terpaksa di tahannya….

Dia : Okey.. DSini pegang janji yang DSana dah lafazkan. Ingat.. orang yang sengaja mungkir janji walau dalam apa keadaan sekali pun boleh dikira munafik. So DSini tak fikir DSana sengaja dan menyenaraikan diri untuk jadi sebahagian dari orang yang sebegitu… [Bulk…. GULP… aku menelan liur…. Aduh dia dah makin pandai sekarang ni… wah! Sapalah guru yang tak bertauliah dok ajar dia jadi lagu tu.]

Dia : ICU after office today. Don’t skip your breakfast and medicine. Assallammualaikum. [dia mengakhirkan perbualan dan memahat aku untuk merenung talifon yang sudah kaku tidak berpenghuni….. Aduh! kenapalah mesti wujud penderaan buat aku hari iniiiiiiiii Bagai terasa ada yang bakal menanti aku bila bertemu dengannya Ahhhhh mama…. Tolonggggggggggg]

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home